Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی جزئیاتی از اولین مبادله تجاری بین اتحادیه اروپا و ایران در چارچوب سازوکار مالی موسوم به «اینستکس» را منتشر کرد و مدعی شد که این مبادله تجاری مستقیماً با اقلام پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا مرتبط نبوده است. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال امروز چهارشنبه در گزارشی درباره جزئیات اولین مبادله تجاری بین اتحادیه اروپا و ایران در چارچوب سازوکار مالی موسوم به اینستکس، مدعی شد که این مبادله که روز گذشته به انجام رسیده، ارتباطی با تجهیزات و اقلام پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا در ایران نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود مدعی شده است: «اقلام فروخته شده که ارزش آنها در حدود 500هزار یورو بوده است، ارتباطی با [مقابله با] ویروس کرونا در ایران ندارد. اگرچه جزئیات بسیار کمی درباره این تراکنش مالی در دسترس ما قرار دارد، اما منابع آگاه می‌گویند که تجهیزات و اقلام مذکور مربوط به درمان بیماری‌های خونی است و از یک شرکت آلمانی خریداری شده است.»

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، فرآیند این مبادله تجاری چندین ماه به طول انجامیده و گفته می‌شود که دولت آمریکا از انجام این مبادله اطلاع نداشته است و اندکی پس از پایان یافتن تراکنش، از آن مطلع شده است.»

آلمان از انجام اولین تراکنش اینستکس خبر دادروسیه بار دیگر خواستار گسترش مکانیزم "اینستکس" شدبی‌فایدگی و بی خاصیتی «اینستکس» در بحران «کرونا» اثبات شدفرازمند: تحریم آمریکا در شرایط فعلی ترور اقتصادی یک ملت است/ قدردان کمکهای پزشکی ترکیه هستیمسندرز: تحریم‌های دارویی ایران باید برداشته شودمصاحبه|استاد آمریکایی: پیشنهاد کمک آمریکا به ایران مضحک است/اگر صداقت دارند تحریم‌ها را لغو کنند

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,95/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وال استریت ژورنال مبادله تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • 14 سال پس از گلزنی آرتتا؛ اولین پیروزی خانگی اورتون مقابل لیورپول
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد