Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی در شرایطی که سرزمین‌های فلسطینی شاهد افزایش شمار مبتلایان به کروناست، با حمله به روستایی در شمال کرانه باختری شماری را مجروح و چند خانه را تخریب کرد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی از شرایط درگیری سرزمین‌های فلسطینی با بحران کرونا برای ادامه تجاوزگری خود علیه جان و مال فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جولان فیک‌نیوزها همزمان با تحرکات آمریکا و عملیات رژیم صهیونیستی

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه با حمله به روستای «رمانه» در غرب «جنین» در شمال کرانه باختری به سمت فلسطینی‌ها گاز اشک آور شلیک کردند که در نتیجه آن شماری از آنها دچار حالت خفگی شده و برخی به درمانگاه منتقل شدند.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» اعلام کرد که نظامیان اشغالگر در چارچوب رفتارهای خصمانه خود با فلسطینی‌ها  سه منزل مسکونی شهروندان روستای رمانه را در شرایط بحرانی همه گیری کرونا تخریب کردند تا شهروندان آنجا را وادار به کوچ کردن از آنجا کنند و بتوانند زمین‌های آنها را  به منظور یهودی‌سازی غصب کنند.

رژیم صهیونیستی خانه‌های این اهالی روستا را به بهانه ساخته شدن در منطقه «ج» تخریب کردند. کرانه باختری بر اساس توافق اسلو که در سال ۱۹۹۵ میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به امضا رسید به سه منطقه الف، ب و ج تقسیم شده و حالا رژیم صهیونیستی می‌خواهد منطقه ج را که قریب به ۶۱ درصد از وسعت کرانه باختری را شامل می‌شود به خاک سرزمین‌های اشغالی ملحق کند.

مناطق مختلف کرانه باختری طی روزهای گذشته هم شاهد یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بوده است که با بازداشت یا مجروح شدن شماری از آنها همراه شده است.

خودروهای زرهی و بلدوزرهای رژیم صهیونیستی هم در بامداد امروز چهارشنبه به شرق شهرک «بیت حانون» در شمال نوار غزه یورش آوردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، بلدوزرها و تجهیزات رژیم صهیونیستی با ورود به خاک نوار غزه شروع به حفاری منطقه کردند.

نظامیان اشغالگر با یورش روزانه به اطراف باریکه محاصره شده غزه شروع به حفاری در منطقه می‌کنند تا کشاورزان را از زراعت در آنجا منع کرده و مانع استفاده فلسطینی‌ها از این زمین‌ها در سایه محاصره ظالمانه  غزه شوند.

این درحالی است که دولت فلسطین امرزو چهارشنبه از ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا در کرانه باختری خبر داد.

«ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستی خبری درباره بالا رفتن روز افزون شمار مبتلایان در سرزمین‌های فلسطینی هشدار داد و از شهروندان فلسطینی خواست از تردد میان شهرها و روستاها خودداری کنند و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین های فلسطینی به ۱۳۴ مورد رسیده است که ۱۲۲ مورد آن مربوط به کرانه باختری و شهر قدس اشغالی است و ۱۲ مورد آن هم مربوط به نوار غزه است از این میان فقط یک زن میانسال درگذشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید رژیم صهیونیستی غزه مشرق سرزمینهای اشغالی فلسطینیان سرزمین های اشغالی کرونا ویروس کرونا سرزمین های اشغالی سرزمین های فلسطینی رژیم صهیونیستی کرانه باختری فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در حالی که حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وارد دویستمین روز متوالی شده، حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به این منطقه ویژه به شهر رفح شدت گرفته است.
 
اشغالگران اسرائیلی مدعی هستند که آماده حمله زمینی به رفح می‌شوند.
 
وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای جنگ تا این لحظه به بیش از 34 هزار نفر و شمار مجروحان نیز به نزدیک به 77 هزار نفر رسیده است. هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. بیش از 72 درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
منابع خبری از حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال  غزه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه را با توپخانه گلوله باران کرد که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم بی دفاع منجر شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از اولین ساعت بامداد امروز نیز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرد که در نتیجه یک جوان فلسطینی در اریحا به ضرب گلوله به شهادت رسید.

پاسخ حماس به ادعاهای آمریکا درباره مذاکرات آتش‌بس
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.
 
این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت را نشان داده، در تناقض است.»
 
در ادامه بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن با سرسختی و تعلل بنیامین نتانیاهو و کابینه او که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.
 
تاکید انصارالله بر تشدید عملیات علیه ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی
دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به جنایات نسل کشی دشمن صهیونیست برای هفتمین ماه متوالی که آخرین آن کشتار وحشیانه در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس هست، اشاره کرد.
 
این جنبش افزود جنایات نسل کشی که مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اشغالی با آن روبه‌رو هستند، نشان دهنده سطح «نفرت و جنایت بی‌سابقه یهودی است.»
 

دیگر خبرها

  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • دویستمین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به بیش از 34 هزار نفر رسید
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود