Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بیانیه آمده است: اکنون پس از تشکیل هیات مذاکراتی دولت کابل، راه گفت‌وگوها میان تمامی گروه‌های افغانستانی باید هموار شود.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: توافق صلح میان آمریکا و طالبان فرصت تاریخی برای برقرای صلح و ثبات پایدار در افغانستان فراهم کرده است بنابراین این هدف می‌تواند با حل اختلافات‌ و همکاری سازنده‌ها همه طرف‌ها در جهت منافع عالی این کشور تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت پاکستان با تاکید بر حمایت مستمر این کشور از افغانستان متحد، امن و باثبات، اعلام کرد: اسلام‌آباد امیدوار است که تمامی طرف‌ها کاهش خشونت‌ها را به طور جدی به عنوان نقشه راه مشترک دنبال کنند.

رایزنی وزیرخارجه پاکستان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین ساعاتی پیش اعلام کرد که "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با "جوسب بورل" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره فرآیند صلح افغانستان و توافق اخیر میان آمریکا و طالبان گفت‌وگو کرد.

طرفین توافق صلح دوحه را برای ثبات پایدار در افغانستان مهم دانسته و آن را برای دولتمردان کابل فرصتی بی‌نظیر توصیف کردند.

قریشی تاکید کرد: پاکستان به مسئولیت مشترک خود در خصوص افغانستان و مساعی جهت پیشبرد مسیر صلح ادامه خواهد داد.

دولت افغانستان بتازگی فهرست ۲۱ نفره‌ای را منتشر کرد که با گروه طالبان روند مذاکرات صلح را پیش خواهد برد.

برچسب‌ها پاکستان طالبان جوسپ بورل مذاکرات صلح افغانستان پروندهٔ خبری افغانستان و چالش دو دولت همزمان مذاکرات صلح افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان جوسپ بورل مذاکرات صلح افغانستان پاکستان طالبان جوسپ بورل مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان