Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی مصلی نماز جمعه قلعه رئیسی به کارگاه تولید ماسک تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پس از اعلام بیماری کرونا یکی از مشکلاتی که در سطح کشور و بازار به وجود آمد کمبود یک سری امکانات بود که یک نمونه آن نبود ماسک در بازار بود.

نبود ماسک و مواد ضدعفونی از جمله مشکلاتی بود که مردم در تهیه آنها با مشکل مواجهه می شوند؛ اما بعضی مردم به هر طریق در تلاش هستند تا بتوانند این مواد را یا تهیه کنند در اختیار مردم بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اولین بار بود که به این شکل نهادها و مکان های مذهبی تعطیل شد اما تعطیلی آنها باعث نشد تا نیازهای مردم هم تعطیل و نبود آنها سلامتی مردم را به خطر بیاندازد.

 

تعطیلی نمازهای جمعه در سطح کشور اقدامی بود که بعد از 41 سال گذشت از انقلاب بی سابقه بود اما این تعطیلی مطمئنن تنها با هدف سلامت مردم انجام گرفت.

اما بعضی از این امامان جمعه تنها با تعطیلی نمازهای جمعه بسنده نکردند و با ضدعفونی شهرها و تهیه ماسک به سلامتی مردم کمک کردند.

یکی از این امامان جمعه، امام جمعه شهر قلعه رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با فعال کردن ستاد نماز جمعه از آنها خواست تا برای تهیه ماسک مصلی نماز جمعه را به کارگاه تولیدی تبدیل کنند.

مصلی محمد رسول الله شهر قلعه رئیسی که در مراحل افتتاحی قرار دارد مکانی برای تبدیل ماسک مردم شد و نشان دادند که این مکان ها تنها برای برگزاری نماز جمعه نیست بلکه روزی برای نیازهای مردم هم تلاش می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص این اقدام گفت: با توجه به اینکه شرایطی شد تا نماز جمعه تعطیل شود تلاش نمودیم تا مردم از اضطراب و استراس خارج شوند به همین خاطر یکی از فعالیت ها این بود که به مردم نشان دهیم از این بیماری نترسیم چرا که این یک ویروسی است که خداوند از آن آگاه است و مطمئنن این یک امتحان بزرگ است.

وی افزود: موضوع کرونا یک امتحان باید به آن نگاه کرد اما وقتی بیماری وارد کشور شد یکی از کارهای نماز جمعه که اعضای ستاد نماز جمعه به کار بستند امیددهی به مردم است و به سمت بردن افکار مردم به سوی خداوند و همچنین توصیه به مردم جهت بهداشت عمومی است.

صلواتی تصریح کرد: با عنایت خداوند بزرگ و مدد شهدا و  کمک مردم بزرگوار، خانواده شهدا و سادات بزرگ و جوانان این منطقه تاکنون مورد مثبت کرونایی نداشتیم که این جای شکر دارد و این نشان از فرهنگ مردم این منطقه است که دستورات مصوبه کمیته بیماری کرونا به درستی اجرا کردند که در کنار این همه لازم می دانیم از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در کشور، استان، شهرستان و بخش و همچنین از مجموعه نیروی انتظامی و کسبه و بازار و گروه های که برای ریشه کن این بیماری تلاش کنند تشکر می کنیم.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: واقعا باید قدردان این مردم بود که به نحو کامل توانستند تمام توصیه های لازم را رعایت کنند.

صلواتی ادامه داد: بخش چاروسا به دلیل کمبود امکانات به خصوص امکانات بهداشتی و کمبود ماسک در سطح منطقه اعضای ستاد نماز جمعه تصمیم گرفتند که با راه اندازی کارگاه تولیدی در مصلی نماز جمعه شهر قلعه رئیسی اقدام به تهیه ماسک نمایند و این اقدام با تلاش خانواده های مردم قلعه رئیسی، اعضای ستاد نماز جمعه، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و در این زمینه تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که در این زمینه تلاش و همکاری کردند و در کنار آنها از اصحاب رسانه و صداسیما که تلاش نمودند تا افکار مردم به سمت تلاش برای شکست دادن این بیماری و همچنین کمک به همدیگر برای خانه ماندن برود تشکر می کنم ادامه داد: تلاش می شود در این زمینه روزانه بیش از 300 ماسک که در تلاشیم که بیش از 8هزار ماسک آماده و تحویل مردم داده شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه ما است که در این زمینه تلاش کنیم مطمئنن روزی ما باید در کنار جوانان و برای تشویق آنها به نقش یک کشاورز ظاهر، روزی اقدام به دامداری و در کنار دادمداران امروز هم در کنار جامعه پزشکی باید به آنها جهت حفظ سلامت مردم تلاش کرد.

به گزارش فارس، امام جمعه قلعه رئیسی در جهت کار و اشتغال در تابستان سال گذشته هم اقدام به کاشت گندم و جو و برنج جهت تشویق جوانان کرد و این یکی دیگر از از اقدامات برای حفظ سلامت مردم باشد.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی نماز جمعه سلامت بیماری جمعه قلعه رئیسی ستاد نماز جمعه مصلی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد

دریافت 146 MB کد خبر 6086509

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد