Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه دولت گفت: علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که برای حمایت از واحد‌های تولیدی آسیب دیده از کرونا تصویب شده بود، امروز هم رئیس‌جمهور گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر برای حمایت از کسب و کار‌ها در نظر می‌گیریم.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا تولید برخی اقلام بهداشتی مورد نیاز 8 برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تولید ماسک سه لایه و معمولی 4 برابر افزایش پیدا کرد. البته این غیر از صنوفی است که به صورت پراکنده به تولید این اقلام می‌پردازند که جزو آمار به شمار نمی‌رود.

وی ادامه داد: این صنوف با احساس مسؤولیت برای خدمت به مردم پای کار آمدند و به تولید اقلامی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: برخی از خطوط تولید موقتا تولید محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده‌اند و به تولید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی پرداختند.

به گفته رحمانی وزارت صنعت و وزارت بهداشت برای تولید فوری اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده تسهیلاتی در نظر گرفت و مجوزهای فوری برای واحدهای تولیدی در نظر گرفت تا نیاز مردم تأمین شود و در جایی که نیاز به واردات بود انجام شد و برای برخی از محصولات نیز صادرات ممنوع شد تا نیاز داخل تأمین شود.

وی همچنین در مورد تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است اظهار داشت: تعدادی از کسب و کارها متحمل خسارت شدند. دولت تصویب کردم 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان به نرخ 12 درصد در اختیار این واحدها قرار گیرد و در حال حاضر این تسهیلات در حال پرداخت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین اصناف و حوزه‌های حمل و نقل مسافری، هتل‌ها نیز از کرونا آسیب‌هایی دیده‌اند که الان آیین‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلاتی به این اصناف در حال تدوین است و همچنین برای رعایت حال تولید کنندگان بدهی شرکت‌های خدمات رسان و تولیدی استمهال می‌شود و قرار شد، یک مهلت چند ماهه به این واحدهای تولیدی بدهند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین مقرر شد در حوزه‌هایی که آسیب دیده‌اند توسط بیمه تأمین خسارت شوند.

وی همچنین گفت: امروز رئیس جمهور اعلام کرد 100 هزار میلیارد تومان دیگر نیز از منابع ارزی برای حمایت از تولید و رونق کسب و کارها در نظر می‌گیریم تا واحدهای تولیدی دوباره به رونق برگردند.

به گزارش فارس، امروز چهارشنبه طبق روال هفته‌های پیش با وجود روز طبیعت و تعطیل رسمی، اما جلسه هیأت دولت برگزار شد که بخشی از آن به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

 

فارس /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HkM برچسب ها: هیئت دولت ، وزارت صمت ، کرونا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هیئت دولت وزارت صمت کرونا هزار میلیارد تومان واحدهای تولیدی برای حمایت معدن و تجارت وزیر صنعت آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم