Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد جواد فدایی استاندار کرمان در جلسه‌ای فوق العاده که امروز سیزدهم فروردین ماه تشکیل شد به واکاوی راهکار‌های مقابله با اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیماری کرونا و مدیریت پس از بیماری کرونا در استان کرمان پرداخت.

او با اشاره به آثار منفی شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی را مخرب توصیف و گفت: همزمان با مدیریت بیماری کرونا و در کنار پیشگیری و درمان، باید به طور جدی برای کاهش اثرات شیوع این بیماری در ابعاد مختلف برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی بابیان اینکه ۱۲ بهمن و با شیوع کرونا در چین، نخستین جلسه پیشگیری از بیماری کرونا در استان برگزار شد، افزود: بخشی از آثار اقتصادی و اجتماعی گسترش کرونا ویروس در حال بروز است؛ اما، در آینده‌ای نزدیک نیز تبعات بعدی آن خود را نشان می‌دهد که پیش بینی، آینده نگری و ارائه راهکار‌های کارشناسی منجر به کاهش مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب دیده از بحران کرونا و پیشگامی استان کرمان در کنترل و مدیریت رکود اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی را در مدیریت کرونا و پس از بیماری کرونا مهم ارزیابی کرد.

استاندار کرمان از صاحب نظران، محققان، اقشار مختلف مردم، مدیران، صاحبان حرف و مشاغل، سازمان‌های مردم نهاد، خیران، سرمایه گذاران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اهالی رسانه و متخصصان خواست، پیشنهادات و برنامه‌های خود را برای مدیریت آثار منفی بحران کرونا در ابعاد مختلف به استانداری کرمان ارائه کنند.

در این جلسه محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز  با قدردانی از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که زودتر از سایر استان‌ها فعال شد، گفت: بحران کرونا آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد و دولت همزمان علاوه بر مبارزه با کرونا مدیریت تبعات آن را دنبال می‌کند.

او به آسیب دیدن حدود ۴۰ درصد از کسب و کار‌ها در کشور با شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خوبی در استان در محلات و مناطق محروم برای کمک به افراد آسیب دیده از تبعات اقتصادی کرونا به همت خیرین و تشکل‌های مردم نهاد آغاز شده که باید به طور منظم و حساب شده تداوم یابد.

یدالله موحد رییس کل دادگستری نیز آمادگی دستگاه قضا را برای همکاری، تسهیل و رونق اقتصادی در استان اعلام کرد.

استفاده از توان سپاه، بسیج و ارتش نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رییس کل دادگستری، مدیران کل حوزه استاندار، صمت، کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات، هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده فرماندهی سپاه ثارالله استان نیز حضور داشتند و مدیران حاضر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین مقرر شد: کار گروهی به مسئولیت سنجری مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و با عضویت اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی، خانه صنعت، صندوق حمایت از کشاورزی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی تشکیل و درمورد شناسایی جامعه آسیب دیده و مشکلاتی که باید حل شود، اقدام کنند و راه‌های مناسب استانی و ملی را برای حل مشکلات پیشنهاد کند.

کار گروهی به مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و عضویت سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، خیریه‌های بزرگ، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تشکیل و در مورد راه‌های تامین منابع و شناسایی منابع غیردولتی بررسی و پیشنهاد‌های مناسب ارائه شود.

همچنین کارگروه‌ها باید تا پیش از ۲۵ فروردین نتایج بررسی‌های خود را تدوین و اعلام کنند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان ویروس کرونا اقتصادی و اجتماعی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا نصیری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آرامش، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت فرمانده کلانتری، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و پلیس‌های تخصصی در اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آرامش در ۸ نقطه از شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در ۶ منطقه گرگان و دو منطقه گنبد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: همه سازمان‌های خدمات رسان و حمایتی از جمله کمیته امداد، شهرداری، فرمانداری، بسیج، شورا و معتمد محل، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به حل مشکلات و آسیب‌ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی محله در دو نوبت صبح و بعد ظهر در این محلات اجرایی خواهد شد، گفت: برای حل مسائل مناطق و اجرای طرح، اطلس آسیب‌های موجود استخراج شد.

نصیری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه از سوی همه سازمان‌ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق، بدحجابی و فضای مجازی و گفت: برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر، نخبگان علمی، دینی و فرهنگی، خیرین و همراهی مردم در این زمینه دارد.

کد خبر 6088543

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی