Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سامانه‌ها و زیرساخت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مهیا شده است و منتظر ارزیابی ریسک این طرح هستیم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئو کنفرانس که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد گفت: نمودار شیوع کرونا در ایران کوتاه‌تر از کشورهایی است که هم زمان یا بعد از ما درگیر این بیماری شده‌اند هست و فاصله‌گذاری اجتماعی نشان داد که اثر بهتری نسبت به قرنطینه اجباری و حکومت نظامی دارد و مستندات تا امروز حاکی از آن است که تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی توانسته کمک زیادی به مدیریت این بیماری کند و مرحله بعدی فاصله گذاری هوشمند اجرایی خواهد شد که امیدواریم این روند کاهش و مدیریت بیماری ادامه پیدا کند تا در روزهای آتی شاهد مهار این بیماری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور درباره دلیل آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: فاز اول آن که از هفته اول اسفند آغاز شده بود، فاصله‌گذاری اجتماعی معتدل بود. فاز دوم که با تشدید محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بود که مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شد و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت. اگر از بیستم بخواهیم از این فاز عبور کنیم، فاز سوم ورود به فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند است. سامانه و زیرساخت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آغاز شده است و منتظر ارزیابی ریسک این طرح هستیم.

ادامه دارد/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت سلامت ارزیابی ریسک بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

عباس رضاییان‌زاده ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

او از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آنها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.

رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری‌های ناحیه دهان و دندان، می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

او ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات