Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@02:49:54 GMT

راه های بازگشت ایرانیان مقیم در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۸۹۷۶

راه های بازگشت ایرانیان مقیم در ترکیه

ایرانیان مقیم در ترکیه می توانند از سه مرزرسمی به خانه هایشان برگردند .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» در رابطه با روند انتقال ایرانیان مقیم ترکیه به کشورشان اظهار داشت: ایرانیان مقیم ترکیه از جمله دانشجویان، گردشگران و دیگر افراد مقیم می‌توانند از طریق مرزهای سه‌گانه (اسن دره، کاپی کوی و گوربلاغ) به ایران برگردند، همچنین پروازهای فوق العاده هم در طول مدت هفته ای یا دو هفته یکبار برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن قدردانی از دولت ترکیه به خاطر اهدا و ارسال محموله‌ای از کمک‌های پزشکی به ایران گفت: در حال حاضر تجارت دوجانبه به علت عدم تردد کامیونها کاهش پیدا کرده است. ولی دو طرف در تلاش هستند تا راهی برای ادامه تجارت بین دو کشور پیدا کنند.
فرازمند تصریح کرد که کامیون‌های ایرانی که در ترکیه یا کشورهای اروپایی، لبنان، گرجستان و اوکراین بودند از طریق خاک ترکیه به ایران بازگشتند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031i5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترکیه ایرانیان مقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایران و ریشه‌هایش‌» منتشر شد 

«ایران و ریشه‌هایش‌» نوشته محمدعلی نویدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۷۰ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان در انتشارات دایره دانش راهی بازار کتاب شده است.

در معرفی کتاب «ایران و ریشه‌هایش‌» آمده است: ایران چیست و ریشه‌های آن کدام است؟ این پرسش یک سؤال معمولی و سطحی نیست، بلکه یک پرسش تفکری - اثری و از جنس پرسش‌های فلسفی و ژرف‌اندیشانه، کنجکاوانه، باریک‌بینانه و نکته‌سنجانه است؛ بنابراین، برای کاوش و پژوهش و نگارش چنین کتابی، رهیافت، رویکرد و روش و منش ویژه‌ای لازم است و آن نگرش و روش «تفکر اثربخش» بوده است.  دیدگاهی و متدی که شالوده آن را آمیزه‌ای از تفکر و عمل و اثر تکوین می‌بخشد. فلذا، برای پژوهش و تحقیق در خصوص ریشه‌ها و اندیشه‌های ایران باستان به نگاه و نگرش تفکری، اندیشه‌ورزانه و اثرمندانه نیاز داشته‌ایم. یعنی، بازسازی عقلانی با حفظ جوهره. جان‌ها و جوهرهای وجودی و اثری ایران، به تحقیق، همان ریشه‌ها و اندیشه‌های ایران است. چرا ایران و ایرانیان در تاریخ جهان و بشریت سر برافراشتند و برتری یافتند و ماندگار شدند؟ والاتباری و تبارمندی و ریشه‌داری ایران به چیست؟ شکوهمندی و عظمت و بلندی ایران با ریشه‌داری آن بستگی عمیق و ارتباط وثیق دارد. زمانه و زندگی مردمان ایران باستان چگونه بوده است؟ مردمان آریایی، انسان دوران مادها، مردم عصر هخامنشی، چگونه می‌اندیشید و می‌کوشید؟ 

  در این کتاب، پرسش از چیستی و چگونگی حکمت و خردورزی ایرانیان شده است. در این کتاب، پرسش از علم‌ورزی، دانش‌اندوزی، و صنعت کاربردی و کاربستی ایران مطرح شده است. در این کتاب درباره نحوهٔ نگرش و کنش و شاخص‌های پنداری، رفتاری و کنشگری ایرانیان پژوهش شده است. در این کتاب درباره بنیادها، بن‌مایه‌ها، تبارها و تیرهای ایرانی تحقیق به‌عمل‌آمده است. پرسش اساسی کتاب این است که علت شاخصیت و ممتازیت ایران باستان چه بوده است؟ پاسخ را در ریشه‌ها و اندیشه‌های ایرانیان باستان باید جست.
  کتاب «ایران و ریشه‌هایش» در پنج فصل پژوهش، تألیف و نگارش شده است: 
 فصل اول، ایران باستان و اندیشه‌ورزی نام دارد. در این فصل درباره نسبت ریشه‌های ایران با اندیشه‌های ایران باستان تحقیق به‌عمل‌آمده است.
 فصل دوم، ایران باستان و پژوهش و پژوهشگری نام دارد. سؤال اصلی این فصل آن است که با کدام نگاه و روش پژوهشی می‌توان ریشه‌های ایران باستان را کاوید و شناخت؟
  فصل سوم، ایران باستان و پرسش و پرسشگری نام‌ گرفته است. پرسش‌های اصیل و ماندگار ایرانیان باستان چیست؟ چرا این پرسش‌ها موجب مانایی و ماندگاری و پایایی و پایندگی ایران شدند؟ 
 فصل چهارم، ایران باستان و زندگی مردمان دوران مادها نام دارد. مادها به‌عنوان اولین اقوام آریایی ساکن در فلات ایران‌زمین، دارای چه ریشه‌ها و اندیشه‌ها بودند و چرا توانستند نخستین حکومت ایرانی را تأسیس کنند؟
 فصل پنج، ایران باستان و زندگی در دوران هخامنشیان نام دارد. وضعیت اندیشه، علم، دانش، صنعت، فنون و ارتباطات، تعاملات و مناسبات اجتماعی و ملی و جهانی در زمان و زندگی دوران هخامنشیان چگونه بوده است. در اولین امپراتوری جهانی ریشه‌ها چگونه روییدند و بالیده شدند و ایران بزرگ را ساختند؟
 

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عرضه بنزین به مسافران نوروزی در بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌های منطقه زاهدان انجام می‌شود
  • صدای شما
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • کمک «رزنده» به والیبال ایران در لیگ ملتها؟/ احتمال بازگشت ستاره‌های باتجربه به تیم ملی
  • ارائه راهنمایی گردشگری به شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷/ چاپ ۱۵۰۰۰۰ نسخه نقشه گردشگری تهران
  • 25 اسفند؛ آغاز اجرای طرح امداد نوروزی 1403 در بهمن موتور
  • «ایران و ریشه‌هایش‌» منتشر شد 
  • معین، منتظر اجازه ورود است !
  • معین، پشت مرز ایستاده و منتظر اجازه ورود است؟
  • برگ برنده‌ای به نام «معین»