Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@19:10:19 GMT

فاصله گذاری اجتماعی باید به سمت قرنطینه شهرها حرکت کند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۹۰۴۵

فاصله گذاری اجتماعی باید به سمت قرنطینه شهرها حرکت کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت‌های ترددی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد، باید از اوایل اسفند ماه اجرایی شده و به محض شناسایی بیماری کرونا در کشور باید طرح جامعی ارائه می‌شد.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح رعایت فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: اگر از این طرح به عنوان محدودیت‌های ترددی نامبرده می‌شد مطلوب‌تر بود؛ اما متأسفانه جهت جلوگیری از تردد و رعایت فاصله گذاری بسیار دیر اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این طرح در روزهای پایانی اسفند ۹۸ اجرا می‌شد می‌توانست در کنترل این بیماری راهگشا باشد؛ زیرا عدم محدودیت در ترددهای بین شهری و مسافرت‌های نوروزی باعث تأخیر در شکست این بیماری شد.

وی افزود: در حال حاضر در ورودی و خروجی شهرها محدودیت‌هایی لحاظ شده اما باید درون شهرها نیز این محدودیت‌ها ایجاد می‌شد. باید مبحث تعطیلی مراکز غیر ضروری جدی گرفته شود. پیشنهاد می‌کنم اکیپ‌های آموزشی در سطح شهر به ارائه آموزش‌های بهداشتی و رعایت موازین بهداشتی بپردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهادات کارشناسان تخصصی باید منعکس شده و اجرای آن‌ها به ستاد ملی کرونا واگذار شود؛ زیرا کارشناسان پزشکی تنها بعد درمانی این بیماری را در نظر می‌گیرند اما در ستاد ملی مبارزه، تمامی ابعاد و پیشنهادات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است برخی تدابیر به لحاظ فشارهای اجتماعی نتیجه را عکس کند و همچنین در بعد اقتصادی نیز می‌تواند مشکلات متعددی را در زمینه معیشت و اقتصاد مردم ایجاد کند؛ از همین رو باید تمامی جوانب و پیشنهادات در نظر گرفته شود. متأسفانه اطلاعات غلطی به شخص رئیس جمهور پیرامون وضعیت بیماری کرونا در کشور می‌رسد که این اطلاعات نادرست بر موضع گیری او تأثیرگذار است.

عابدی خاطرنشان کرد: به نظر من محدودیت‌های ترددی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد، باید از اوایل اسفند ماه اجرایی شده و به محض شناسایی بیماری کرونا در کشور باید طرح جامعی ارائه می‌شد؛ بنابراین در حال حاضر طرح رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید مرحله به مرحله به سمت قرنطینه شهرها حرکت کند. اگر این محدودیت‌ها شدیدتر شده و به نوعی شهرها قرنطینه شود، در بحث کنترل این بیماری قطعاً پیشرفت خواهیم کرد.

کد خبر 416835

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فاصله گذاری ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه