Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفارت کابل در تهران از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش رایگان اتباع خارجی مقیم از جمله اتباع افغانستان در صورت ابتلا به بیماری کرونا سپاسگزاری و قدردانی کرد.

به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جمهوری اسلامی ایران، همه اتباع خارجی که در این کشور زندگی می‌کنند، چنانچه دچار بیماری کرونا شوند، پذیرش آن‌ها در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این اطلاعیه آمده که سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران طی جلسات متعدد، مشکلات مختلف مهاجرین از جمله درمان آن عده از مهاجرین افغان را که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، با مقامات وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

این سفارت در ادامه از این تصمیم بشردوستانه مقامات جمهوری اسلامی ایران ابراز سپاس و قدردانی کرده است.

سفارت افغانستان در تهران از همه اتباع مقیم ایران تقاضا کرده تا ضمن رعایت مقررات وضع شده به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در حفظ مسائل بهداشتی دقت کنند و در صورتی که علائمی مبنی بر ابتلا به این ویروس دارند، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش جماران، پیش‌تر استاندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان از رایگان شدن ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مبتلا به کووید ۱۹ خبر داده بود. پیشنهاد درمان رایگان اتباع خارجی از سوی آشناگر استاندار سمنان مطرح و مورد توافق رئیس جمهوری کشورمان قرار گرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا افغانستان ایران و افغانستان اتباع خارجی کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان

اولین جلسه قرارگاه ربیع در قالب قرارگاه رصد و ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز با حضور یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع استان سمنان در فرمانداری  شهرستان آرادان برگزار شد .

در این جلسه مباحث مختلف در حوزه طرد اتباع غیر مجاز مطرح و دستورات ابلاغی وزیر محترم کشور و سیاست های سازمان ملی مهاجرت تشریح شد.

یوسف کلیچ اشاره نمود در سال گذشته بیش از ۵۱۰۰ نفر از اتباع غیر مجاز بصورت قطعی طرد شده و از مبادی مرزی به سمت کشور افغانستان خارج گردیده اند.

سرپرست امور اتباع اشاره داشتند بزودی جلسات توجیهی و تصمیم سازی در سطح استان در شهرستانهای هدف بصورت ویژه با برنامه ریزی و حضور اداره کل اتباع برگزار خواهد شد،تا در سال جاری اقدام عاجل و قطعی در خصوص طرد اتباع غیر مجاز صورت پذیرد.

در این جلسه توجیهی و هم اندیشی که با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان آرادان، اعضاء شورای تامین ، دهیاران ، روسای شورای اسلامی شهر و شهرداران و ادارات اجرایی برگزار شد تاکید گردید سیاست های ابلاغی وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت بدون هیچ ملاحظه ای برای طرد اتباع غیر مجاز در استان اعمال و اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد