Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: در روزهای آینده ۴ میلیون تن کالا وارد کشور خواهد شد و حرکت خوبی برای بازار ما خواهد بود. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت از مردم ایران که در روز طبیعت به پروتکل‌ها توجه کردند تشکر کرد و گفت: این مراعات و همکاری اساس کاری است که به نقطه باثباتی دست پیدا کنیم و همه تلاش‌ها برای این است که فوتی‌ها کاهش پیدا کند و خانواده‌های داغداری را کمتر شاهد باشیم و مردم سلامت خود را در روزهای آینده شاهد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جلسه امروز ما اقتصادی و در رابطه با شرایطی که در آن قرار داریم و تامین نیازمندی‌ها بود. به صاحبان کالا اعلام خواهد شد که چگونه کالاهایشان را از گمرک دریافت کنند. در جلسه امروز تصمیم خوبی اتخاذ شد و در روزهای آینده 4 میلیون تن کالا وارد کشور خواهد شد و حرکت خوبی برای بازار ما خواهد بود. در گمرک‌ کالای دیگری هم وجود دارد که کالاهای اساسی نیست، اما نیاز تولید است که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و وزارت صمت لیست آن کالاها را مشخص خواهد کرد تا آزاد شود.

روحانی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ترتیبات خاصی پیش‌بینی کرده تا ارز آن‌ کالاها تامین شود و تخلیه بنادر انجام بگیرد و کالاها در دسترس مردم قرار بگیرند. در این جلسه بحثی هم در مورد تولیدات داخلی از جمله گندم انجام گرفت که امسال محصول خوبی خواهیم داشت و به تدریج درو و خریداری می‌شود. در خصوص نحوه خریداری گندم تصمیم‌گیری شد.

رئیس جمهور گفت: همچنین نسبت به منابع ارزی اقداماتی که وزارت خارجه باید انجام بدهد، تصمیم‌گیری شد. روابط تجاری با کشورهای همسایه و پروتکل‌های بهداشتی که باید مراعات بشود هم بحث شد. بحث دیگری هم مطرح شد که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد کرونا خواهد بود و آن هم چگونگی کسب و کارها بعد از بیستم فروردین خواهد بود. بحث اقتصادی آن در اینجا شد و بحث اصلی در وزارت کشور انجام خواهد گرفت و بعد در روز یکشنبه در ستاد ملی کرونا بحث خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام روحانی بیان داشت: سلامت مردم برای ما مهم است و مبارزه با فقر هم همچون مبارزه با کرونا برای ما مهم است. ان‌شاالله تصمیمات نهایی در روز یکشبه اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید. 

وی عنوان کرد: باید تشکر کرد از همه کسانی که در ایام تعطیلات در مراکز تولیدی مشغول فعالیت بودند. اقدامات خوبی انجام گرفته است. دیشب با وزارت بهداشت در تماس بودم. اکثر نیازمندی‌ها در داخل تامین می‌شود. از همه تولیدکنندگان و بخش‌های دیگر که مواد غذایی تامین می‌کنند هم باید تشکر کرد. از بانک‌های کشور هم تشکر می‌کنم. برای آینده و برای کسب و کارها بار سنگینی را بر روی بانک مرکزی گذاشتیم تا فشاری که بر کسب و کارها وارد آمده با تصمیات اتخاذ شده کمتر شود. از پلیس و هلال احمر نیز که این روزها بسیار فعال هستند و برای سلامت مردم فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

روحانی در پایان تاکید کرد: مساله کرونا مساله‌ای نیست که در فلان روز تمام بشود. کرونا ممکن است تا ماه‌های آینده یا تا پایان سال با ما باشد. باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. ان‌شاالله با یاری یکدیگر از این مرحله عبور خواهیم کرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

R1536/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رئیس جمهور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیس جمهور رئیس جمهور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید

تازه‌ترین آمار جهانی واکسیناسیون، مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق آخرین آمارهای جهانی، ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۸۵۵ نفری شمار مبتلایان به این ویروس، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۸۳۱ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان، با رشد ۱۰ نفری در یک روز، به ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده است.

آمار بهبودیافتگان نیز به ۶۷۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۶۹ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد درون پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است.)

۱. آمریکا، ۱۱۱ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۷۲ نفر (۱۰۷۰ ابتلای جدید)

۲. هند، ۴۶ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۶ نفر (بدون ابتلای جدید)

۳. فرانسه، ۴۰ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۶۰ نفر (بدون ابتلای جدید)

۴. آلمان، ۳۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۷۴ نفر (بدون ابتلای جدید)

۵. برزیل، ۳۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۱۰ نفر (بدون ابتلای جدید)

۶. کره جنوبی، ۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۳ نفر (بدون ابتلای جدید)

۷. ژاپن، ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۷۲ نفر (بدون ابتلای جدید)

۸. ایتالیا، ۲۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۱۱ نفر (بدون ابتلای جدید)

۹. انگلستان، ۲۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۷۱ نفر (بدون ابتلای جدید)

۱۰. روسیه، ۲۴ میلیون و ۳۳ هزار و ۷۰۳ نفر (بدون ابتلای جدید)

۱۹. ایران، هفت میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۶۳ نفر (بدون داده جدید)

آمار ۱۰ کشور اول از لحاظ شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز شمار جان‌باختگان جدید هر کشور است.)

۱. آمریکا، یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۶۸۹ نفر (۷ فوتی)

۲. برزیل، ۷۱۰ هزار و ۴۲۷ نفر (بدون فوتی)

۳. هند، ۵۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر (بدون فوتی)

۴. روسیه، ۴۰۲ هزار و ۴۶۴ نفر (بدون فوتی)

۵. مکزیک، ۳۳۴ هزار و ۹۵۸ نفر (بدون فوتی)

۶. انگلستان، ۲۳۲ هزار و ۱۱۲ نفر (بدون فوتی)

۷. پرو، ۲۲۲ هزار و ۱۶۱ نفر (بدون فوتی)

۸. ایتالیا، ۱۹۶ هزار و ۳۴۸ نفر (بدون فوتی)

۹. آلمان، ۱۸۲ هزار و ۷۹۷ نفر (بدون فوتی)

۱۰. فرانسه، ۱۶۷ هزار و ۶۴۲ نفر (بدون فوتی)

۱۲. ایران، ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ نفر (بدون داده جدید)

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در جهان

طبق آخرین آمارهای جهانی درباره واکسیناسیون کرونا در جهان، ۱۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۳۳۲ واکسن کرونا در کشورهای مختلف تزریق شده است.

بر اساس این آمار، تعداد واکسیناسیون انجام‌شده در ۱۰ کشور اول با بیشترین دز تزریقی به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز درصد واکسیناسیون کرونا به جمعیت کل است.)

۱. چین، سه میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۷ هزار دز (۹۱ درصد)

۲. هند، دو میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۸ دز (۷۰ درصد)

۳. آمریکا، ۶۳۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۶۶۴ دز (۶۸ درصد)

۴. برزیل، ۴۸۴ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲۷۱ دز (۸۳ درصد)

۵. اندونزی، ۴۴۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۳۰ دز (۶۴ درصد)

۶. ژاپن، ۳۸۱ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۲۷ دز (۸۲ درصد)

۷. بنگلادش، ۳۵۴ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۱۸۴ دز (۸۴ درصد)

۸. پاکستان، ۳۳۳ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۴ دز (۶۴ درصد)

۹. ویتنام، ۲۶۶ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۳ دز (۸۹ درصد)

۱۰. مکزیک، ۲۲۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۹ دز (۶۵ درصد)

کد خبر 736904

دیگر خبرها

  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • اماد دیالو در دیدار منچستریونایتد و لیورپول در بهترین زمان ممکن وارد بازی شد / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • تامین کالا‌های اساسی نیمه دوم سال آینده در حال برنامه ریزی است
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • پلتفرم ترکیه‌ای یک‌میلیارد دلار پوشاک در ایران فروخت | فعالیت علنی زنجیره قاچاق پوشاک در کشور! | حجم عجیب پوشاک قاچاق چگونه وارد کشور می‌شود؟
  • واریز عواید طرح کولبری برای ۲۴۰۰ خانوار هیرمندی
  • هوش مصنوعی به زودی از انسان پیشی خواهد گرفت