Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@13:22:30 GMT

زالی: پیش بینی دقیقی از زمان پایان کرونا نداریم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۲۵۸

صراط:

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم تهران در روز طبیعت، تصریح کرد: مردم حجت را بر مسئولان تمام کردند و در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی برگ زرینی را در کارنامه مشعشع خود رقم زدند.

به گزارش فارس وی افزود: افکار عمومی در انتظار تصمیمات قاطعانه، عالمانه و در عین حال برخوردار از ظرفیت های علمی و کارشناسی از سوی مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: باید تصمیمات راهبردی ما در سطوح اجرایی کشور و استان مبتنی بر استفاده از نظرات کارشناسان حوزه سلامت باشد.

زالی مهمترین آفت مدیریتی در تقابل با اپیدمی را نگاه سهل انگارانه نسبت به بیماری عنوان کرد و افزود: هرگونه خلل در آرایش دفاعی ما در برابر این ویروس که با سختی های فراوان و شهادت تعدادی از عزیزان کادر درمان و پرداخت هزینه های متعدد اقتصادی و اجتماعی از سوی مردم حاصل شده، می تواند باعث خطرات سنگین راهبردی در حملات بعدی ویروس شود.

وی با تاکید بر ضرورت خودداری از هرگونه شتابزدگی در تصمیم گیری ها، گفت: هر تصمیم غیرکارشناسانه  و بدون توجه به شواهد تاریخی برخورد با اپیدمی ها می تواند مخاطرات سنگینی را برای ما ایجاد کند، بنابراین امروز مردم بیش از  هر زمان دیگری از مسئولان انتظار دارند که در تصمیم گیری ها بیش از گذشته از شواهد علمی و نظرات دلسوزانه کارشناسان حوزه سلامت بهره بگیرند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران  با تشکر از تلاش های نیروی انتظامی و شهرداری تهران در خصوص مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: به دلیل طولانی شدن فرآیند مقابله با ویروس بسیاری از مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر منتظر تحقق بسته های حمایتی هستند.

 زالی با تاکید بر ضرورت تسریع تحقق این بسته های حمایتی، خواستار حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله صاحبان کسب و کارهای کوچکی شد که درآمد آنان تحت تاثیر اپیدمی قرار گرفته است.

وی افزود: تسریع در طراحی برنامه های حمایتی تشویقی و پویا ضروری است؛ زیرا ممکن است هر آن به دلیل تکانه های اقتصادی و اجتماعی ناشی از ویروس نیازمند اجرای برنامه های جدیدی برای اقشار آسیب پذیر باشیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران  یادآور شد: با توجه به اینکه فرآیند مقابله با ویروس طولانی شده است و پیش بینی دقیقی از زمان پایان این بحران نداریم، برنامه های ما برای حمایت از اقشار آسیب پذیر باید مستمر باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا علیرضا زالی توصیه های بهداشتی صراط اقشار آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته

به گزارش همشهری آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 848386 منبع: ایسنا برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد