Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:39:41 GMT

مردم در آرایشگاه‌های ووهان به صف شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۳۹۶

مردم در آرایشگاه‌های ووهان به صف شدند

به گزارش ایرنا ووهان ۱۱ میلیون نفره اوائل بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۸) به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد و روز شنبه این هفته برابر با ۹ فروردین ۱۳۹۹ بعد از افزون بر دو ماه از قرنطینه خارج شد و مردم اجازه یافتند در سطح شهر و خیابان‌ها تردد کنند. 

اکنون بعد از دو ماه تعدادی از مغازه‌های شهر از جمله آرایشگاه‌ها شلوغ شده و مردمی که برای اصلاح به این مغازه آمده‌اند به دلیل تعداد زیاد مشتریان مجبور شده‌اند صف تشکیل دهند و در نوبت بیایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با شلوغ شدن آرایشگاه‌ها، تعداد آرایشگاه‌های سیار نیز در شهر افزایش یافته است برخی از آرایشگرها در پارک‌ها و خیابان‌ها بساط خود را پهن کرده و به اصلاح موی مردم مشغول هستند. 

اصلاح موی سر مردان در چین از ۳۰ تا ۱۶۰ یوان (هر دلار آمریکا ۶. ۷ یوان) هزینه دارد اما این روزها به دلیل شلوغی آرایشگاه‌ها، آن‌ها از اصلاح‌های وقت گیر و به اصطلاح مدل دار خودداری کرده و تنها به اصلاح ساده که حدود ۱۵ دقیقه وقت می‌گیرد می‌پردازند. 

پیشتر و در حین قرنطینه نیز تعدادی از آرایشگرهای شهر به صورت داوطلبانه اقدام به آرایش موی سر پرستاران و پزشکان کرده بودند. 

ساکنان «ووهان» که در خارج از این شهر کار یا زندگی می‌کنند از ۹ فروردین اجازه یافته‌اند شهر را ترک کنند اما هنوز کسی نمی‌تواند وارد شهر شود قرار است از ۸ آوریل (۲۰ فروردین) ورود به این استان هم به شرط داشتن کد بهداشتی مجاز شود. 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز پنجشنبه در ووهان چین به ۵۰ هزار و ۷ نفر رسیده که ۲ هزار و ۵۵۹ تن فوت شده و ۴۶ هزار و ۳۲۰ نفر بهبود یافته‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری زندگی پس از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین ویروس کرونا آرایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟