Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت 30 سال از زمان جنگ، گویی تاریخ تکرار شده و این بار مدافعان سلامت در شرایط تحریم شدید، به قیمت جان خود پای سلامتی و حفظ جان هموطنان در حال ایستادگی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، چندی پیش بود که تماس گرفته و به‌عنوان یکی از جهادگران سلامت، از هزاران جهادگر شهرستان به مصاحبه با او پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی از پرستاران بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا و دارای دو فرزند ۱۶ و ۸ ساله بوده که به‌صورت داوطلب از همان روزهای اول شیوع ویروس کوئید ۱۹ در بخش بیماران کرونایی بیمارستان به خدمت مشغول بود.
در گفتگوی پیشین از خدمت عاشقانه و روحیه بالای خود و دیگر پرسنل بیمارستان می‌گفت اما امروز با آن پرستار به‌عنوان یک بیمار مبتلا به کرونا به گفتگو پرداختم.
 نوروزی که نشاط و توان قبل در صدایش نیست، با اشاره به اینکه از همان روزهای اول در راه‌اندازی بخش کرونا در آنجا حضور داشتم، اظهار می‌کند: چند روز قبل از تست علائمی مانند تنگی نفس و سرفه داشتم که پس از تست، نتیجه بیماری‌ام مثبت اعلام شد.
وی افزود: به‌مرور علائم دیگری مانند تب‌های بسیار بالا، سرفه و لرزه‌ای غیرقابل‌تحمل بروز پیدا کرد و اکنون در حال گذراندن سیزدهمین روز قرنطینه هستم.
پرستار بخش بیماران کرونایی بیمارستان ولیعصر(عج) فسا عنوان می‌کند: پیش از مبتلا شدن به بیماری نیز به علت فضای شغلی که داشتم تمام نکات بهداشتی را در خانه رعایت می‌کردم اما به‌محض مثبت شدن تست ناچار به قرنطینه شدن در یک اتاق مجزای منزل بدون دست زدن به  وسیله‌ای و حتی تماس با فرزندانم شدم.
نوروزی اضافه کرد: بودن در یک اتاق مجزا بدون ارتباط با کسی و ترس از امکان ابتلای اعضای خانواده از سخت‌ترین احساس روزهای بیماریم بود، که حال به لطف خدا رو به بهبود هستم.
وی با اشاره به اینکه آخر هفته یا هفته آینده به سرکار خود برمی‌گردم، می‌گوید: این باعث ناراحتی بوده که شهروندان رعایت نکرده و زنجیره مبتلایان را طولانی‌تر می‌کنند؛ نکند با این عدم رعایت‌ها قاتل عزیزان خودمان شویم.
پرستار بیمارستان ولیعصر(عج) در ادامه مطرح می‌کند: مردم به این فکر کنند که اگر این ویروس رشد کرده و نیاز به تجهیزات خاص داشته باشد به علت کم بودن تجهیزات، توان ارائه این‌همه خدمات وجود ندارد.
نوروزی با اشاره به اینکه از شدت درد، بیماران آرام و قرار خود را ازدست‌داده اضافه می‌کند: مردم جدی نگرفته و متوجه دردهای زجرآور، تب‌های ۴۰ درجه، لرزهای غیرقابل‌تحمل این بیماری نیستند.
وی اضافه می‌کند: اگر مردم این چیزها را دانسته و شدت درد این بیماری را درک کنند، در خانه‌های خود می‌نشینند و این ویروس را به خود و خانواده خود نزدیک‌تر از آنچه هست، نمی‌کنند.
پرستار مبتلا به ویروس کرونا در ادامه گفتگو با خبرنگار فارس از دلتنگی هایش می‌گوید.
وی با بیان اینکه آرزو دارم بچه‌هایم را بعد از ۴۰ روز در آغوش بگیرم، اظهار می‌کند: از اول اسفندماه پدر، مادر و دیگر اعضای خانواده خود و همسرم را ندیدم و نه تنها من بلکه تمام همکارانم این وضعیت را دارند و به واقع دلتنگ عزیزان خود هستیم.
نوروزی اضافه می‌کند: دوری از خانواده یک طرف، استرس انتقال ویروس نیز یک طرف همچنین مشاهده وضعیت بیماران نیز از سوی دیگر، کادر درمان را تحت تأثیر قرار داده است.
این پرستار که در حال حاضر حال عمومی مساعدی دارد، اظهار می‌کند: کادر درمان به واقع خسته است و عاجزانه از مردم می‌خواهم به پویش در خانه بمانیم بپیوندند.
وی با اشاره به اینکه ضعیف شدن سیستم درمان، موجب کم شدن خدمات می‌شود، افزود: مردم با ماندن در خانه‌هایشان همت کرده تا این ویروس از بین برود و پایان کرونا هر چه سریعتر اعلام شود.

نوروزی اضافه می‌کند: در غیر این صورت نمی‌توان به تعداد بیشتری از بیماران خدمات‌رسانی کرد زیرا به دلیل شرایط تحریم، امکانات کم و پاسخگوی شیوع بیش از پیش بیماری نیست.
وی می‌گوید: با این حال در دل تحریم‌ها، همدلی نیروهای مردمی را داریم که جدی‌تر و ادامه‌دار شدن این مهربانی‌ها و از همه مهم‌تر ماندن مردم در منازل خود ان‌شاالله مار را به روزهای بدون کرونا نزدیک می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، مدافعان سلامت که نه تنها سلامتی‌شان در خطر بوده بلکه دلتنگی عزیزانشان نیز آنها را کلافه‌ کرده است، خود را از دیدار محروم می‌سازند تا مبادا خللی به رسیدگی و درمان بیماران کرونایی وارد شود.
یکایک ما نیز قدردان خدمات‌رسانی قهرمانان خود در عرصه سلامت هستیم و با ماندن در منازل کار آنها را سخت‌تر و طولانی‌تر نمی‌کنیم.

فسا که با داشتن ۷۳ بیمار کرونایی، دومین شهر از لحاظ تعدد مبتلایان به کرونا در استان است، نیاز جدی‌تری به رعایت و همراهی مردم و همچنین برخورد قاطع‌تری از سوی مسؤولان این شهرستان دارد.
  زهرا زارع پور
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت پرستار بیمارستان کرونا فسا جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.
راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.نوعی عدالت فرهنگی بر اساس کشف استعداد است.
در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟