Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:01:12 GMT

۵۵۰ نفر از خطر غرق شدن در آبهای هرمزگان نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۱۹۵۰

۵۵۰ نفر از خطر غرق شدن در آبهای هرمزگان نجات یافتند

الله مراد عفیفی پور روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین در این مدت فعالیت‌هایی همچون داکینک سوپر تانکرها تا عملیات ورود وخروج کشتی‌های ۱۴ هزار و ۵۰۰ تی .ای .یو کانتینری در آبهای هرمزگان انجام شده است.

وی، مدیریت سوانح شناورهای مضطر در آبهای حاکمیتی و راه اندازی کامل سامانه جامع دریایی (زیر سیستم جست وجو و نجات دریایی ) و همچنین افزایش ۲۰ درصدی عملیات راهنمایی کشتی ها را دیگر اقدامات دریایی درسال ۹۸ عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: الکترونیکی شدن فرایند استعلام‌های تغییر مالکیت شناورها در دفترهای اسناد رسمی با هدف سهولت در انجام امور و حذف مراجعه حضوری مالکان و بهره برداران از اقدام های انجام شده در اداره بازرسی و ثبت شناورها  می باشد.

عفیفی پور گفت: اقدام مهم دیگری که در راستای ارتقاع سطح ایمنی سفرهای دریایی در اداره بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر هرمزگان صورت گرفت اتخاذ تدابیر و اجرای فرایند انطباق شناورهای مسافربری با دستورالعمل های ابلاغی و نظارت بر طراحی اولیه و ساخت ۴ فروند شناور بزرگ تفریحی به منظور صادرات بوده است.

وی با اشاره به مجوزهای صادره جهت ساخت شناور و نظارت بر کارگاه ها وکارخانه های کشتی سازی در استان اظهار داشت : ۴۹۵ مجوز ساخت شناور جدید درسال گذشته صادر شد و ۶۷ مورد ممیزی ایمنی نیز انجام گرفت .

این مسوول یادآورشد: توجه علمی و عملی در همه زمینه ها از جمله خدمات دریایی مسوولیت بزرگی است که تلاشگران حوزه دریایی استان هرمزگان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار آن متعهد بوده و انجام دقیق ماموریت‌های محوله درگستره آبهای بین المللی و حاکمیتی را آرمان مشترک خود می‌دانند.

استان هرمزگان با برخورداری از  ۴۶ کارگاه و کارخانه کشتی سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و بعنوان قطب صنعت ساخت و تعمیرات شناورها در کشور معرفی شده است 

برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند
وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.
سریع با اشاره به اینکه دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به این کشتی‌ها برسد، خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل عملیات نظامی را در رفح آغاز کند، تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌هایی را مجازات خواهیم کرد که وارد بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: «به هیچ یک از کشتی‌هایی که با بنادر اسرائیل در ارتباط باشند، اجازه نخواهیم داد از منطقه عملیاتی ما عبور کنند؛ صرف نظر اینکه مقصد این کشتی‌ها کجا باشد».
یحیی سریع در پایان به اسرائیل هشدار داد: «برای آماده شدن و فراهم کردن مقدمات مربوط تنش گسترده‌تر و قدرتمندتر تردید نخواهیم کرد تا اینکه حمله به غزه متوقف شود و محاصره ملت فلسطین هم در هم بشکند».
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن به تازگی به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.
سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: «تا زمان ادامه جنگ و محاصره در غزه این حملات نیز ادامه خواهد یافت؛ عملیات‌های نظامی ما ادامه می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا اقیانوس هند این عملیات‌ها را گسترش دهیم».
او همچنین گفت که در پی عملیات یمنی‌ها عبور کشتی‌های آمریکایی از دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته است و در این میان هزینه بیمه کشتی‌های آمریکایی که بخواهند از دریای سرخ بگذرند در مواقعی حتی تا ۵۰ میلیون دلار نیز افزایش یافته است.
الحوثی در پایان تأکید کرد که بندر ایلات به شکل کامل تعطیل شده و اسرائیل در واردات کالا در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • ۶کودک گرفتار در کوه‌های کرمان نجات یافتند
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار