Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:31:05 GMT

راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۲۱۸۰

راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان منتشر شد

اکنون بیش از هرزمانی دولت الکترونیک، یادگیری الکترونیکی و آموزش الکترونیکی می‌تواند به آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی آموزش در کشور کمک کند. در واقع ابزار یا بستری است برای تداوم فرآیند یاددهی و یادگیری. به ‌اصطلاح در این زمان که بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس شده است، بستر آموزش تعطیل نیست.

گستردگی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی، سیستم‌های مدیریت یادگیری و سایت‌های آموزشی باعث شده معلمان از هر ابزاری که به نظر فرآیند یاددهی را تسهیل می‌بخشد، استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می‌رسد ساماندهی فرآیند یادگیری در فضاهای مجازی برای متولیان امر آموزش یک ضرورت است و یکپارچه‌سازی ارائه آموزش و گردش محتوا، سنجش تحصیلی و تعامل بین دانش‌آموز و معلم موجب ایجاد عدالت آموزشی می‌گردد.

وزارت آموزش‌وپرورش در یک اقدام نوین با ایجاد یک رابط کاربری ارتباط بین سامانه سناد که پایگاه داده اطلاعات مدارس، دانش آموزان، کلاس‌ها و معلمان است را با پیام‌رسان‌های داخلی فراهم نموده است. در اینجا نیز انتخاب پیام‌رسان به مدیر مدرسه که در فضای واقعی مدرسه در خط مقدم فرآیند آموزش قرار دارد، واگذار شده است. مدیر مدرسه باید سعی نماید در این شرایط بحرانی انتخابی مبتنی بر توانایی‌ها و شناخت خود ازپیام‌رسان‌ها را داشته باشد.

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟

شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است. زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌ شده است و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌دور از تداخل سایرکاربران فضای مجازی برای معلم و دانش‌آموز فراهم نموده است.

در راهنمای استفاده از شبکه شاد می‌خوانید:

کاربران شبکه اجتماعی شاد چه کسانی هستند؟

فعالیت‌هایی که جهت اجرای این طرح لازم است ذی‌نفعان این شبکه یعنی مدیر، معلم، دانش‌آموز و کارشناسان مناطق آموزش و پرورش به انجام رسانند.

فعالیت مدیر مدرسه برای ثبت مدرسه و معلمان و انتخاب پیام‌رسان انجام دهد.

فعالیت‌هایی که معلمان انجام دهند.

انتظارات از مدیران.

انتظارات از معلمان.

انتظارات از والدین.

انتظارات از دانش آموزان.

دفترچه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) را می‌توانید در سایت آموزش و پرورش مشاهده کنید.

 

منبع:مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آموزش و پرورش شبکه اجتماعی شبکه اجتماعی دانش آموزان شبکه اجتماعی دانش آموزان آموزش وپرورش پیام رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان