Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا در عراق، تلاش مشترک ارتش و پلیس این کشور با حشدالشعبی برای نابودی بقایای داعش ادامه دارد. تاریخ انتشار: 13:43 - 14 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۴۵۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ همزمان با افزایش تحرکات نظامی آمریکا در عراق و شیوع کرونا در این کشور موضوع تشکیل کابینه نیز در هاله‌ای از ابهام فرورفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات عراق در ساعات گذشته عبارتند از:
- کاهش شانس الزرفی برای تشکیل کابینه:   منابع سیاسی در عراق بر این باورند که شانس «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه اندک است. وی در صورت تشکیل کابینه نیز قادر به اخذ رای اعتماد از پارلمان نخواهد بود. به اذعان گروه‌های سیاسی عراقی، عدم مقبولیت وی در میان گروه‌های سیاسی سبب طرح نام‌های جایگزین برای سمت نخست وزیری عراق شده است. «قاسم الاعرجی»، وزیرکشور پیشین، «عبدالحسین عبطان»، وزیر پیشین ورزش و جوانان و «عزت شابندر»، نماینده پیشین پارلمان عراق از جمله گزینه‌های مطرح شده برای جایگزینی هستند.
- پیش بینی عبدالمهدی از وضعیت شیوع کرونا در روز‌های آینده:   «عادل عبدالمهدی»، رئیس کابینه پیشبرد امور در عراق گفت: «طی روز‌های آینده تعداد مبتلایان به کرونا در عراق افزایش می‌یابد. اما با این وجود اوضاع عراق خوب است.»
- پاسخ حزب الله به هرگونه حماقت آمریکا غیرقابل تصور است:   «محمد محیی»، سخنگوی «حزب الله» عراق می‌گوید: «پاسخ ما به هرگونه حماقت آمریکا غیرقابل تصور است.» وی در ادامه تاکید کرد: «ما نه تنها آمریکا را از عراق بلکه از کل منطقه بیرون می‌کنیم و این بهای گزافی است که واشنگتن برای جنایت بزرگ به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهد پرداخت.»    بیشتر بخوانید:  افزایش تحرکات آمریکا در ۶ استان عراق
- تبدیل پایگاه نظامی به سفارت غیرقانونی است:   «عبدالخالق العزاوی»، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق می‌گوید: «یک پایگاه نظامی در غرب عراق جایگزین سفارت آمریکا در بغداد شده است. اما این امر حتی در صورت موقت بودن غیرقانونی است.» وی در ادامه گفنت: «هنوزخبر انتقال سفارت آمریکا به پایگاه عین الاسد از سوی واشنگتن به بغداد اعلام نشده و ما نامه رسمی دریافت نکرده ایم.»
- عملیات گسترده مشترک ارتش، پلیس و حشدالشعبی برای پاکسازی استان دیاله:   یک منبع امنیتی عراقی امروز، پنجشنبه ۱۴ فروردین اعلام کرد: «عملیات مشترک ارتش و پلیس عراق با حشدالشعبی برای پاکسازی خانقین در شمال شرق بعقوبه از وجود بقایای داعش آغاز شده است.»
- عدم تاثیر خروج آمریکا از عراق بر امنیت این کشور:   سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکید کرد خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تاثیری بر امنیت عراق و نیز مبارزه با داعش ندارد.
- انتقال کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه:   کاروان نظامی آمریکا متشکل از ۲۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی از عراق خارج و وارد استان «الحسکه» در شمال سوریه شد.
- پیش بینی نماینده پارلمان عراق از تحرکات اخیر آمریکا:   «کریم علیوی»، عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق می‌گوید: «هدف واشنگتن از برنامه ریزی عملیات نظامی در عراق که ماهیتش هنوز مشخص نیست، هدف قرار دادن سه گروه شامل حشدالشعبی، گروه‌های مقاومت عراقی و برخی از شخصیت‌های سیاسی است.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق عادل عبدالمهدی تشکیل کابینه نظامی آمریکا پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان

مسئولان وزارت صحت عامه طالبان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مبارزه با بیماری مالاریا در کابل گفتند: درسال ۲۰۲۳ بیش از ۱۸۰هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور ثبت شده است.

به گفته مسئولان این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، افغانستان از نظر شیوع مالاریا پنجمین کشور حوزه مدیترانه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی