Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:01:32 GMT

فروردین امسال ۳۴۷ میلی‌متر باران در همدان بارید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۰۸۳

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به بارش ۳۴۷ میلی‌متری در فروردین امسال، گفت: از ابتدای فروردین تا روز گذشته ۳۴۷ میلیمتر بارش در استان همدان رخ داده درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته ۵۵۹ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده بود.

منصور ستوده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: میزان بارش در فروردین امسال نسبت به آمار بلندمدت که ۲۵۶ میلیمتر بوده، افزایش ۳۶ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۸ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۸۵ درصد از حجم سد اکباتان پر است، تصریح کرد: حجم فعلی این سد ۲۸.۶۹ میلیون مترمکعب بوده که ۸۵ درصد از حجم مخزن سد را شامل می‌شود.

ستوده خاطرنشان کرد: ورودی سد اکباتان ۵.۹ مترمکعب در ثانیه است و  ۰.۸۱ مترمکعب در ثانیه به منظور شرب همدان برداشت صورت می‌گیرد.

وی حجم فعلی سد آبشینه همدان را ۳.۵۸ میلیون مترمکعب دانست و افزود: ورودی سد آبشینه ۰.۳۴۷ مترمکعب در ثانیه است و درحال حاضر ۷۲درصد از حجم این سد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد شیرین سو دارای ۴.۳۱ میلیون مترمکعب آب است، یادآور شد: ورودی این سد ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه بوده و ۹۸ درصد از حجم آن پر است.

ستوده با اشاره به پر بودن ۹۳ درصدی حجم مخزن سد کلان ملایر نیز افزود: ورودی سد کلان ملایر ۷.۷ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم فعلی این سد ۴۱.۶۴  میلیون مترمکعب است.

وی اظهارکرد: سد سرابی دارای ۰.۸۱ مترمکعب در ثانیه ورودی بوده و حجم فعلی این سد ۸.۳۴ میلیون مترمکعب است که در واقع ۹۱ درصد از حجم آن پر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سد شنجور رزن نیز تا روز گذشته دارای ۰.۲۳ مترمکعب در ثانیه ورودی بوده و حجم فعلی آن ۲.۱۱ میلیون مترمکعب معادل ۴۱ درصد حجم مخزن بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان بارش باران سد اكباتان استانی اقتصادی مترمکعب در ثانیه میلیون مترمکعب درصد از حجم حجم فعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت