Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:07:29 GMT

800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۸۶۴

800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی برای مقابله با کرونا

مسوول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی تعداد دانشجویان جهادی فعال در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا را 800 نفر اعلام کرد و گفت: 800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی ساماندهی شده‌اند و فعالیت‌های مقابله با کرونا ویروس را انجام می‌دهند.

غلامرضا جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در مورد فعالیت‌های بسیج دانشجویی اظهار داشت: این روزها دانشجویان بسیجی  دست به دست هم داده‌اند و با هر چه در توان دارند برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر دانشجویان هیات‌های مذهبی نیز دست به کار شده و پا به پای دانشجویان فعالیت می‌کنند این تیم‌های جهادی در عرصه‌های مختلف فعال هستند از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در منازل تا ضدعفونی کردن معابر عمومی و پمپ بنزین ها و سایر برنامه‌ها و اقدامات را انجام می دهند.

جعفری ادامه داد: در این راستا 24 کارگاه خانگی دوخت ماسک فعال شده به طوری که تا کنون 30 هزار ماسک در این کارگاه های خانگی تولید شده است. همچنین 500 دست ملحفه بیمارستانی و 250 عدد لباس جراحی (گان) در طی یک هفته تولید شده است.

مسوول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه  دانشجویان ما در روستاها نیز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند گفت: به عنوان مثال در روستای گنبرف کارگاه‌های خانگی تولید ماسک فعال شده و دانشجویان از روستای گنبرف گرفته تا دانشگاه‌های مختلف در تبریز فعالیت می‌کنند همچنین در روستاهای شهرستان جلفا نیز فعالیت‌های چشمگیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: در روستاهای شهرستان جلفا حداقل 70 کارگاه خانگی تولید ماسک راه‌اندازی شده و تاکنون 11 هزار ماسک تولید شده است.

جعفری تعداد دانشجویان جهادی  فعال در اجرای  طرح های مقابله با کرونا را 800 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 800 دانشجوی بسیجی در قالب 106 گروه جهادی ساماندهی شده‌اند و فعالیت‌های مقابله با کرونا ویروس را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن معابر و محلات پرخطر اظهار داشت: ضدعفونی کردن محلات پرخطر که توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است در دستور کار قرار دارد و تا کنون 300 نقطه تبریز ضدعفونی شده است،به عنوان مثال می توان گفت محله مارالان که جزو مناطق پر خطر اعلام شده  هر دو روز یک بار ضدعفونی می شود.

  انتهای پیام/60020

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فارس تبریز بسیج سازندگی بسیج دانشجویی لباس جراحی ماسک پزشکی مقابله با کرونا انجام می دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و کسب وکار در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

سرهنگ غلامرضا ملایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پروژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم