Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:13:38 GMT

اقدامات پیشگیرانه شهرداری جیرفت برای مقابله با کرونا 

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۸۷۶

اقدامات پیشگیرانه شهرداری جیرفت برای مقابله با کرونا 

نعمت الله حسین زاده گفت: شهرداری جیرفت با اولویت حفظ سلامت شهروندان، اقدامات پیشگیرانه ای را برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار داده است.

«نعمت الله حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص اقدامات شهرداری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهر جیرفت، گفت: در اولین اقدام جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری برگزار و کار ضدعفونی و محلول پاشی را به معاونت خدمات شهری شهرداری جیرفت محول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار جیرفت افزود: براساس طرح تفصیلی، شهر را به مناطق ۱۰ گانه تقسیم بندی کردیم و مقرر شد در هر منطقه یک اکیپ ۵ نفره برای محلول پاشی و ضدعفونی مستقر شود.


وی با بیان این مطلب که اولویت کنونی فعالیت های شهرداری جیرفت، حفظ سلامت شهروندان است، ابراز کرد: از اوایل اسفند تاکنون در تمامی ایام به صورت شبانه روزی به جز روزهای بارانی، به طور کامل تمام اماکن سطح شهر را با استفاده از دستگاه های مدرن و با همکاری تعدادی از کشاورزان و سازمان های مردم نهاد ضدعفونی و محلول پاشی کردیم.

 

حسین زاده با اشاره به برنامه زمانبندی شده برای ضدعفونی و گندزدایی شهر، بیان کرد: هر شب از ساعت ۲۰ شب تا ۴ بامداد کار محلول پاشی و ضدعفونی مناطق پرتردد شهر از جمله خیابان های شهید رجایی، خیابان طالقانی، بولوار کوثر، رهجرد، شهید مدنی، محلات کلرود و کهورئیه به شکل منظم و با استفاده از ۱۰ دستگاه ۲ هزار لیتری انجام می شود.


شهردار جیرفت اضافه کرد: روزانه به شکل منظم کار محلول پاشی و ضدعفونی پمپ بنزین ها، کمپ های ترک اعتیاد، ادارات به ویژه دادگستری، شوراهای حل اختلاف، شهرداری و پایانه های مسافربری توسط نیروهای خدوم شهرداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: بنابر درخواست اداره زندان جیرفت، کار محلول پاشی بندهای زندان نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران جیرفت، ضدعفونی کلیه خانواده های شهدا در این شهر انجام شد و برای پیشگیری از کرونا و از سوی بنیاد شهید و امور ایثار گران و شهرداری جیرفت در بین خانواده های شهدا ماسک توزیع شد.


حسین زاده عنوان کرد: علاوه بر تشکیل اکیپ های ۵ نفره، گروه های سیاری نیز تشکیل شد که کار ضدعفونی بانک ها و خودپردازها را برعهده دارند.


شهردار جیرفت ابراز کرد: از آنجایی که تجمعات موجب انتقال بیماری کرونا می شود بنابراین در همین راستا یکی از فعالیت های شهرداری جیرفت، مسدود کردن راه های منتهی به آرامستان جیرفت است که این اقدام هر پنج شنبه انجام می شود و همچنین با همکاری آتش نشانی هفته ای ۲ بار قبور مطهر شهدا محلول پاشی می شود.


وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعات، روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین کلیه بوستان ها و پارک های سطح شهر تعطیل و از ورود مردم به بوستان ها و پارک ها ممانعت شد.

 

حسین زاده در خصوص جمع آوری پسماندها، اظهار کرد: پسماندهایی همچون ماسک و دست کش های آلوده در کیسه های زباله جمع آوری شده و به منظور معدوم سازی، همراه با آهک در چاله زباله دفن می شوند.

 


شهردار جیرفت افزود: یکی دیگر از فعالیت های ضد کرونایی شهرداری جیرفت، آموزش راه های پیشگیری از کرونا به پرسنل است که در همین راستا، تاکید بر شستن منظم دست ها، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله اجتماعی می باشد و همچنین به آن دسته از نیروهایی که دچار کسالت شدند مرخصی جباری داده شد تا پس از بازگشت سلامتی، به محل کار خود برگردند.


وی در پایان بیان کرد: مجموعه شهرداری تمام توان خود را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان به کار گرفته است بنابراین از همشهریان خواهشمندیم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه ها بمانید و نکات بهداشتی را رعایت کنید.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری جیرفت عملیات ضدعفونی و گندزدایی ضدعفونی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرونا شهرداری جیرفت شهردار جیرفت محلول پاشی حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!