Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@09:39:16 GMT

20 ثانیه شیر آب باز باشد، 15 لیترآب هدر می رود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۳۹۲۲

20 ثانیه شیر آب باز باشد، 15 لیترآب هدر می رود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه بازگذاشتن آب به مدت 20 ثانیه در هنگام شستشوی دست یعنی هدرروی 15 لیتر آب شرب با کیفیت گفت: مصرف آب در شهر تهران 15 درصد یعنی به میزان 500 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

 

محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سوال که وزیر نیرو روز گذشته از افزایش 40 درصدی مصرف آب انتقاد کرده بود گفت:مصرف آب در شهر تهران در این روزها 15 درصد یعنی 500 هزار متر مکعب افزایش یافته است و این 40 درصد برای برخی مناطق کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:مصرف آب شهر تهران این روزها به سه میلیون متر مکعب رسیده و در حقیقت رشد 15 درصدی رقم بالایی خواهد بود.

بختیاری با اشاره به اینکه مصرف آب شرب شهر تهران در روزهای پایانی سال به سه و نیم میلیون متر مکعب هم رسیده بود اظهار داشت: به هر حال بحث فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب زمان بر خواهد بود و به هر حال متاسفانه مردم در مصرف آب شرب رعایت نمی کنند و از آب شرب برای شستشوی معابر و خودرو استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد:به نظر می رسد مصرف آب در تهران تا شهریور ماه صعودی باشد چرا که بحث ویروس کرونا و توجه به موارد بهداشتی تا اردیبهشت ماه به طول بیانجامد و سپس ماه رمضان و سپس هم فصل تابستان و ورود کولرهای آبی مصرف آب را بالا نگه خواهد داشت.

بختیاری ادامه داد:تلاش ما همواره حفظ کیفیت و تامین آب پایدار برای شهر تهران است پس از مردم خواهش می کنیم که در مصرف آب مدیریت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مدیریت مصرف آب برخی از مناطق تهران با افت فشار مواجه می شوند تصریح کرد:برخی از مناطق تهران که مصرف آب آنها بیش از حد افزایش می یابد برای آن مناطق افت فشار انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از توصیه های وزارت بهداشت این روزها برای بحث مقابله با ویروس کرونا شستن دستها به مدت 20 ثانیه است پس بنابراین از مردم درخواست داریم که ایتدا دستهای خود را به مدت 20 ثانیه بشورند و سپس شیر آب را باز کنند چرا که وقتی از ابتدا شیر آب به مدت 20 ثانیه تا 30 ثانیه باز باشد حدود 15 لیتر آب شرب با کیفیت هدر می رود./فارس

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدت 20 ثانیه شهر تهران متر مکعب مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد