Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:56:32 GMT

ظرفیت کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا قابل توجه است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۰۲۴

ظرفیت کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا قابل توجه است

پورمحمدی گفت: ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیأت‌های مذهبی در زمینه مقابله با ویروس کرونا بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به فعالیت خودجوش مردم در مساجد و محلات در زمینه تولید مواد ضدعفونی،‌ماسک، لباس بیمارستانی برای پزشکان و پرستاران اظهار داشت: ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیأت‌های مذهبی در زمینه مقابله با ویروس کرونا بسیار قابل توجه و ارزشمند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌شرقی از تولید حدود یک میلیون ماسک از سوی ۱۸۰ مرکز مسجدی، کانون های مساجد، پایگاه مقاومت بسیج و فعالان مسجدی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در زمینه ضدعفونی محلات و تولید مواد ضدعفونی کننده نیز تداوم داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تاکنون ۵۵ درصد از مجموع بیماران کرونایی در شهرهای مختلف استان بهبود یافته اند، اظهار داشت: مجموع فوت شدگان استان ناشی از ویروس کرونا ۱۶۶ نفر بوده که طبق آخرین آمارها در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر است.

پورمحمدی با بیان این‌که از زیرساخت های بسیار مناسب برای مقابله با این ویروس برخوردار هستیم، گفت: آمار قابل ملاحظه بهبودیافتگان کرونا در آذربایجان شرقی گامی موثر و مفید در راه مبارزه با این ویروس بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی اجرای طرح غربال گری در آذربایجان شرقی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان و بسیج را بسیار خوب برشمرد و گفت: این طرح با جدیت خاصی پیگیری می شود و تاکنون از جمعیت بیش از ۴ میلیونی استان بیش از ۸۲ درصد که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود در این طرح غربال گری شده است.

پورمحمدی میزان مشارکت مردم شهرستان های تبریز، میانه و مراغه در طرح غربال گری را به ترتیب ۶۸ و ۸۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده در اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی دارای بیماری  های زمینه ای و جسمانی تشخیص داده شده اند که از این تعداد ۷۷ هزار نفر از طریق تماس های تلفنی تحت مراقبت هستند.

وی هدف اصلی از اجرای طرح غربال گری ویروس کرونا را عدم مراجعه بیماران احتمالی به بیمارستان ها و مراکز درمانی اعلام کرد تا به این طریق بسترهای لازم برای خدمات رسانی بهتر و مناسب تر به بیماران قطعی در مراکز درمانی فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح نیز به خوبی در سراسر استان اجرایی می شود، افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه اجرا می شود، پیش بینی می شود اگر شرایط به شیوه کنونی ادامه یابد، این طرح تا اواخر فروردین و شاید اوائل اردیبهشت ماه تداوم یافته و سپس شرایط مبارزه با ویروس کرونا به سمت مدیریت کنترل شده هدایت شود.

وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از عدم رعایت برخی مقررات در چهارشنبه آخر سال و روزهای منتهی به پایان سال هنوز پابرجاست، اظهار کرد: اختیارات استانداران در حوزه ویروس کرونا محدود است، مدیریت متمرکز در این زمینه حاکم است و البته تصمیمات ستاد مرکزی لازم الاجراست.

پورمحمدی با بیان این‌که اعتقاد به کار فرهنگی و اقدامات ایجابی در زمینه پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا دارم، گفت: همراهی مردم و کار فرهنگی باید مورد توجه اساسی باشد، هرگونه هزینه در حوزه فرهنگ، عین سرمایه گذاری است، معتقدم آموزش مجانی مانع ساخت زندان های دیگر می شود.

استاندار آذربایجان شرقی به انتقادات صورت گرفته در تعدادی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی از نوع مدیریت کرونا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ما از رسانه ها انتظار داریم در مواقع بحرانی به دنبال هم افزایی باشند نه اینکه درصدد خرده گیری بوده و مسایل جزیی را بزرگ جلوه داده و استان را دچار حاشیه کنند .

وی ادامه داد: انتقاد حق مسلم رسانه است و مدیریت آذربایجان شرقی به هیچ عنوان از انتقاد فرار نمی کند، اما باید بین انتقاد و فحش و ناسزا تفاوت قایل شد که متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی از افراد که نام خود را خبرنگار گذاشته‌اند؛ اما در هیچ رسانه ای نه به عنوان خبرنگار، نه به عنوان عکاس و حتی دبیر فعالیت ندارند، از نام خبرنگار سوء استفاده کرده اند.
 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی طرح غربال گری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا