Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:41:54 GMT

دفن زباله شهرهای همجوار چالش جدید شهر بناب

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۷۵۵

دفن زباله شهرهای همجوار چالش جدید شهر بناب


دفن زباله به یکی از معظلات زیست محیطی بناب تبدیل شده است و این در حالی است که هر چند محل دفن زباله در این شهر مناسب نیست ولی زیرساخت های لازم برای دفن بهداشتی زباله های تولیدی تا حدودی مهیا است.

سال گذشته به دنبال تشکیل جلساتی با حضور مسوولان استانداری قرار بود کارخانه بازیافت زباله جنوب آذربایجان شرقی در شهرستان بناب راه اندازی شود که با آغاز به کار آن حدود ۲۵۰ تن زباله تولیدی روزانه شهرستان های بناب، ملکان، عجب شیر، بخش لیلان و شهر خوشه مهر در این کارخانه بازیافت شود اما این تصمیم تاکنون به رغم گذشت بیش از یک سال عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبوب تیزپاز نیاری شهردار بناب در جواب پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر وجود برخی شایعات مبنی بر خالی کردن زباله یکی از شهرهای اطراف در محل دفن زباله های بناب ضمن تأیید این خبر گفت: در روزهای اخیر طی دو سه نوبت اقدام به تخلیه زباله در این محل از سوی یکی از شهرهای اطراف شده است که بلافاصله ضمن شناسایی با هماهنگی های بعمل آمده، خودرو حمل زباله نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد و پس از آن هیچ گونه تخلیه زباله ای اتفاق نیفتاده است.

در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم تخلیه زباله های شهرهای دیگر می تواند ناقل این ویروس بوده و به شیوع آن کمک مضاعف کند و به همین دلیل علاوه بر مسئولیت خطیر مسوولان شهرستان، فعالان زیست محیطی نیز در این ارتباط وظیفه خطیری دارند و قطع یقین وظیفه و رسالت فعالان زیست محیطی ایجاب می کند که به بهداشت و سلامتی شهروندان حساس باشند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

هم اکنون حدود ۱۳۰ تن زباله در شهرستان بناب تولید می شود که ۷۵ درصد زباله ها به صورت تر و ۲۵ درصد باقی آن بصورت خشک است.

سرانه تولید زباله در شهرستان بناب ۹۵۰ گرم بوده و روش جمع آوری زبالهمکانیزه است و ۶ دستگاه خودرو و ۸۰۰ باکس زباله به این امر اختصاص یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان آذربایجان شرقی تولید زباله زباله زیست محیطی شیر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دفن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر