Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سریال‌های بزرگ و پرخرج شبکه‌های آمریکا همواره فراتر از یک سریال بوده‌اند؛ در مشهورترین  نمونه سریال خانه پوشالی (هاوس آف کارد House Of cards) بیش از آنکه روایتی از جاه طلبی یک سیاستمدار (فرانک اندروود) باشد، سریالی برای کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان بود که دموکرات‌ها را  شخصیت‌هایی کثیف نشان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال همچون سریال‌های دیگر هالیوود تاثیری بسیار زیادی بر جامعه آمریکا و البته سایر کشورها گذاشت.

اخیرا کمپانی بزرگ نتفیلیکس که اتفاقا تهیه کننده سریال خانه پوشالی نیز بوده، سریال مسیح را ساخته است؛ سریالی که به عنوان یکی از محبوب‌ترین سریال‌ها شناخته شده اما از پروپاگاندای جنگ اسرائیل علیه فلسطین حمایت می‌کند.

سریال مسیح داستان یک مامور سازمان سیا است که ماموریتش تحقیق درباره مردی به نام مسیح است. مسیح که مدعی است توسط یک موجود برتر به زمین فرستاده شده، گروهی هوادار متعهد (حواریون) به دور خود جمع کرده است.

مسیح در این سریال ادعا می‌کند پیامی را ازطرف پدرش (خدا) آورده و برای انجام مأموریتی به این جهان آمده است. درهمین حین سازمان سیا از وجود او مطلع و زنی مأمور پیگیری این پرونده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آغاز دوباره جنگ سرد!/ رد پای هکر ایرانی سریال بازی تاج و تخت در حملات سایبری علیه آمریکا

پروپاگاندای اسرائیل به شبکه‌های کابلی نظیر نتفیلیکس و اچ‌بی‌او راه پیدا کرده است. در حالی که نژادپرستی علیه اعراب و بالا بردن اسرائیلی‌ها چیز جدیدی در صنعت فیلم سازی نیست، اما اخیرا شاهد پخش برنامه‌هایی هستیم که سازمان‌های مخفی اسرائیلی را تطهیر کرده و فلسطینی‌ها را ضمن اهریمن‌انگاری به عنوان تهدیدی علیه امنیت جهانی معرفی میکند.

یارا حواری در الجزیره نوشته است یکی از مشخص‌ترین این تلاش‌ها را می‌توان در سریال اسرائیلی نتفیلیکس با نام «فودا» ببینید. (این واژه به عربی یعنی آشوب).

این سریال واحد‌های ویژه مخفی اسرائیلی را با نام موستا ریبیم نشان می‌دهد که با تغییر چهره به شهر‌ها و روستا‌های فلسطینی نفوذ می‌کنند. این سریال برای چهره غیر انسانی‌ای که از فلسطینی‌ها نشان داده و اینکه هیچ حرفی در مورد اشغالگری‌های نظامی اسرائیل نمی‌زند، مورد انتقاد واقع شده است.

سریال مشابه دیگر، سریال «پسران ما» از شبکه «اچ.بی.او» است. این سریال حول کشتن سه نوجوان اسرائیلی و یک پسر فلسطینی شکل گرفته است. بسیاری این سریال را برای چهره انتقادی‌اش از اسرائیل تحسین می‌کنند؛ به ویژه بعد از اینکه نتانیاهو این سریال را ضد یهودی خواند. با این حال این سریال نه تنها روایت اسرائیل را تقویت می‌کند بلکه آژانس مخفی اسرائیل شین بت را حامی حکومت قانون معرفی کرده است.

این همان کاری است که سریال «جاسوس» از نتفیلیکس نیز تکرار کرده است. آخرین نمونه این پروپاگاندا‌های رسانه‌ای اسرائیل مربوط به سریال «مسیح» در شبکه نتفیلیکس است. یارا حواری نوشته این سریال یک چهره شبیه حضرت مسیح با شمایل خاورمیانه‌ای را نشان می‌دهد که نگرانی شین بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی یا شاباک) و سازمان سیا را برانگیخته است.

این سریال ماموران شین بت را تحسین می‌کند. مامورانی که به شکنجه فلسطینی‌ها و دزدیدن آن‌ها معروفند. نه تنها این سریال غیر انسانی جلوه دادن و شکنجه فلسطینی‌ها را امری قابل توجیه جلوه داده بلکه ماموری که به این کار مبادرت کرده را نیز یک قهرمان می‌داند که برای امنیت جهانی با سیا همکاری می‌کند.

این سریال نیز مانند سریال «هوملند» که سازمان سیا را تطهیر کرده، شین بت اسرائیل را یک سازمان امنیتی پاک معرفی کرده که برای یک خیر بزرگتر تلاش می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴ نخستین تلاش‌ها در جهت اقدامات فراقانونی ماموران امنیتی آمریکا در فیلم‌‌هایی همچون هری کثیف خود را نشان می‌داد که هری کالاهان به صورت خودسر فردی که برای جامعه مضر است را شخصا می‌کشد و مخاطب نیز با او همراهی می‌کند.

در معروف‌ترین سریال‌هایی که در سال‌های گذشته ساخته شد، کیفر ساترلند در نقش جک باور سریال ۲۴ ماموری است که هر بار کاملا فراقانونی اقدام می‌کند و آمریکا را نجات می‌دهد و گاهی اقدامات او باعث نجات جهان می‌شود. اگرچه با او برخورد می‌شود اما بخش مهمی که سازندگان در نظر داشتند، این بوده که نشان دهند اقدامات خودسرانه مامورانی که به رویای آمریکا اعتقاد دارند، چقدر در نجات دنیا مهم است.

سریال مسیح نمونه‌ای از همین پروپاگانداهایی است که سازندگان آن تلاش می‌کنند اقدامات اسرائیل را برای مخاطب باورپذیر کند. اسرائیل نیز در حالی از این سریال حمایت کرده که پیش از این آنها بسیار تلاش کردند فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون به اکران نرسد. آنها حتی اجازه ندادند کمپانی سونی وسایل صدابرداری در اختیار آنها قرار بدهد.

در ماجرای جنگ سرد این پروپاگاندا علیه شوروی و کشورهای کمونیستی ساخته می‌شد؛ چه آنکه هنوز که هنوز است بر پایه همان فیلم‌ها تمام روس‌ها یا جاسوس هستند یا مافیا. ارمنی‌ها مافیای بزرگی هستند که در آمریکا فعالیت می‌کنند. کوبایی‌ها همه قاچاقچی هستند. این سریال‌ها و فیلم‌ها هنوز تاثیر خود را بر جهان باقی گذاشته‌اند. سریال چرنوبیل در حال حاضر همین دیدگاه را پیش می‌برد.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسرائیل نتفلیکس فلسطینی ها سازمان سیا سریال ها شین بت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه

دبی با رونمایی از پروژه بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته در کنار ابرپروژه‌هایی هم‌چون بزرگ‌ترین فرودگاه، اولین استادیوم زیر آب، بلندترین برج ساعت مسکونی جهان و دبی‌لند، گام دیگری در تبدیل شدن به شگفتی جهان برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابرشهر خاورمیانه، دبی، در حال حاضر از بلندترین ساختمان‌ها گرفته تا بزرگ‌ترین مرکز خرید، خانه شگفتی‌های معماری متعدد است. این شهر بیش از ۴۲۵ رکورد جهانی گینس دارد که بیش از هر شهر دیگری در خاورمیانه است. در جدیدترین اقدام خود نیز به برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته رونمایی کرده که می‌تواند به شگفتی بعدی جهانی تبدیل شود، زیرا این خط ساحلی ۴۵ مایلی قرار است به بهشت حرا تبدیل شود.

بزرگ‌ترین ساحل جهان در دبی

این پیشنهاد بلندپروازانه دارای گنبدهای شیشه‌ای آینده‌نگر است که مرکز بازدیدکنندگان، موزه گیاه‌شناسی و مرکز حفاظت را در خود جای خواهد داد و توسعه‌دهنده آن از طرح‌هایی برای کاشت ۱۰۰ میلیون مانگرو در سواحل خلیج فارس رونمایی کرده است. در داخل گنبدهای زیستی، بازدیدکنندگان می‌توانند گیاهان مختلف را بررسی کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری در مورد جنگل‌های حرا و گیاهان منطقه بیاموزند.

گردشگران همچنین می‌توانند در طول خط ساحلی قدم بزنند و از طبیعت اطراف و مناظر خیره‌کننده اقیانوس لذت ببرند. پروژه حاضر برای علاقه‌مندان به تناسب اندام و سلامتی نیز مسیرهای دویدن و دوچرخه‌سواری به همراه تمام امکانات ورزشی ساحلی ارائه داده است.

زیرساخت‌های پروژه همچنین شامل فضاهای اجتماعی و مناطق اختصاص داده شده به کشاورزی زیست شور (یک روش کشاورزی با استفاده از آب شور) خواهد بود.

علاوه بر مزایای تفریحی، این پروژه با هدف تقویت گردشگری آموزشی و اکوسیستم محلی به نحوی پیاده‌سازی خواهد شد که طبیعت را با اوقات فراغت ترکیب می‌کند.

حرای دبی گواهی بر این است که چگونه نوآوری‌های شهری و محیطی می‌توانند به‌عنوان الگویی هماهنگ برای شهرهای سراسر جهان عمل کنند و قدرت دگرگون‌کننده ادغام حفاظت از محیط زیست با رشد شهری را به نمایش بگذارند. با این حال این پروژه بسیار بیشتر از بازسازی یا تاب‌آوری ساحل و در مورد تعیین یک استاندارد جهانی برای چگونگی تعادل شهرها بین نیازهای کره زمین و نیازهای مردم است.

انتظار می‌رود که جنگل حرای دبی سالانه ۱.۲۳ میلیون تن کربن‌دی‌اکسید را جذب کند که معادل انتشار ۲۶۰ هزار خودرو در سال است. این ابتکار پیشگامانه هنوز در مراحل اولیه است، اما مبتکران آن قصد ایجاد یک بزرگراه دوچرخه‌سواری ۵۸ مایلی را نیز دارند که در یک لوله شیشه‌ای محصور شده است که در اطراف دبی قرار می‌گیرد و در صورت ساخته شدن، دارای یک کف جنبشی خواهد بود که هنگام پا گذاشتن روی آن انرژی تولید می‌کند و دبی را به متصل‌ترین شهر پیاده‌رو یا دوچرخه‌سوار تبدیل می‌کند.

برنامه‌های بلندپروازانه‌تر دبی برای آینده

دبی همچنین از برنامه‌های خود برای ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان رونمایی کرده است که ۲۶۰ میلیون مسافر را از طریق مرکزی ۲۸ میلیارد پوندی جابه‌جا می‌کند. به این ترتیب ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم این شهر آغاز شده است.

این شهر همچنین قرار است اولین استادیوم زیر آب را با سقف شیشه‌ای ۱۰۸ فوتی داشته باشد که به سمت اقیانوس قرار دارد. این پروژه پیشگامانه با قیمت چشمگیر دو میلیارد پوندی قرار است در قسمتی از شهر بین برج‌العرب و جزایر نخل جمیرا در دبی واقع شود و علاوه بر نگهداری از ماهی‌ها و حیوانات دریایی، دارای هفت زمین تنیس با صخره‌های مرجانی نفس‌گیر است.

پروژه‌های بزرگ دبی در حالی انجام می‌شوند که این شهر در حال آماده شدن برای ساخت بلندترین برج ساعت مسکونی جهان با ارتفاع خیره‌کننده ۴۵۰ متری (پنج برابر بلندتر از همتای بریتانیایی ۹۶ متری خود) خواهد بود. در همین حال دبی‌لند که دیزنی‌لند خاورمیانه نامیده می‌شود نیز پس از گذشت ۲۱ سال از چالش‌ها، هنوز در حال ساخت است. این پروژه ۱۰۷ متر مربعی با هزینه حدود ۵۰ میلیارد پوند، دو برابر اندازه استراحتگاه جهانی والت دیزنی خواهد بود و به ۶ منطقه مجزا تقسیم می‌شود.

کد خبر 750027

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • تکذیب حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • اوزونیدیس: شاید فرودگاه سیرجان برای تیم رقیب باز می‌شود نه ما!
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه