Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@00:06:31 GMT

وکیلی: دیوان‌سالاری مانعی بر سر راه «جهش تولید» است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۰۵۹

وکیلی: دیوان‌سالاری مانعی بر سر راه «جهش تولید» است

به گزارش اتاق خبر، «محمد علی وکیلی» در گفت‌وگو با ایرنا، جهش تولید را تابعی از الزامات و زمینه‌ها دانست و گفت: از جمله این الزامات رفع موانع اجرایی و کاهش دیوان‌سالاری است. کاغذ بازی در مسیر فعالیت تولیدی در کشور بسیار است و ما با انباشت کاغذبازی در این زمینه روبرو هستیم.

نماینده تهران در مجلس افزود: پروسه رسیدن به تولید از مبدا تا شروع تولید، طولانی است به طوری که این فرایند به طور میانگین ۲سال طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که توسعه پتانسیل تولیدی کشور نباید زمان‌بر باشد و با مانع روبرو شود.

وکیلی ادامه داد: متولی صنعت و تولید در کشور مشخص است، اما متولی مجوزها نامعلوم و نامشخص است و دستگاه‌های مختلف در این امر دخیل هستند به طوری که بر سر راه تولید هفتاد خوان ایجاد کرده‌اند؛ برای مثال وزارت صمت مجوز می‌دهد اما متقاضی باید از سازمان‌های منابع طبیعی، محیط زیست، تامین اجتماعی و ... نیز بگذرد و با ارائه مجوز از سوی یک دستگاه، همچنان پروسه کاغذبازی ادامه دارد و ده‌ها سازمان و دستگاه سر راه تولیدکننده قرار می‌گیرند.

وی با یادآوری اینکه برای رونق تولید باید نخست موانع اجرایی و دیوان‌سالاری را برطرف کنیم، افزود: جهش تولید پیش و بیش از هر چیز مستلزم رفع موانع است.

عضو فراکسیون امید، تحریم را فرصتی را برای رونق تولید داخلی برشمرد و گفت: تحریم‌ها باعث می‌شود که چرخ‌های تولید داخلی به حرکت درآید و تا اندازه زیادی نیاز بازار را پاسخ دهد، اما دیوان‌سالاری موجود به عنوان مهمترین مانع در مسیر تولید قرار دارد به طوری که باعث می‌شود نتوانیم از فرصت‌های ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با تأکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

 ایشان با تاکید بر نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: جهش تولید تحریم دیوان سالاری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست

جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در این جلسه گفت: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

منتظری با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

 منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرایم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطروح شده اظهار داشت: ان شاءالله خروجی این جلسات برای دستگاه قضایی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضایی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمرثمر خواهد بود.

 موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی در پرونده‌های حقوقی و کیفری نیز در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ / پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید