Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:38:05 GMT

۵۰ روستای استان سمنان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۸۱۴۸

۵۰ روستای استان سمنان به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای پروژه ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری در استان سمنان اظهار داشت: این پروژه در دو فاز مجزا اجرایی می‌شود که در این راستا ۵۰ روستا به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

وی بابیان اینکه فاز اول پروژه ایجاد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال اجرا است، افزود: توسعه ارتباطات روستایی مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این پروژه دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اینکه فاز اول پروژه تار (توسعه ارتباطات روستایی) در روستاهای شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز نخست پروژه تار، ۲۰ آنتن «بی تی اس»، دو مرکز مخابراتی و ۲۰ روستا در مسیر شهمیرزاد – چاشم - کمرود از توابع شهرستان مهدی‌شهر و قسمتی از سایت‌های سمت روستای افتر شهرستان سرخه، به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه در فاز دوم پروژه تار نیز اجرای ۱۷۰ کیلومتر فیبر نوری به روستاهای استان سمنان از محل اعتبارات طرح «یو اس‌او» به تصویب رسیده است، بیان کرد: به‌زودی آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیز به پیمانکار پروژه ابلاغ خواهد شد.

وی بابیان اینکه درمجموع تعداد ۳۰ روستا در فاز دوم این پروژه به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج مرکز مخابراتی و ۲۵ آنتن «بی تی اس» نیز در راستای اجرای این طرح به شبکه فیبر نوری متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان ابراز کرد: در فاز دوم پروژه ۱۸.۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان مهدی‌شهر، ۵۴ کیلومتر در شهرستان گرمسار، ۰.۵ کیلومتر در شهرستان سمنان، ۸.۱ کیلومتر در دامغان و ۸۸ کیلومتر در میامی اجرا خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان فیبر نوری پروژه متصل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خوانساری در این سفر، با هدف ارزیابی مشکلات و چگونگی تسریع در توسعه پروژه فیبر نوری استان بوشهر، با استاندار، مدیران و پیمانکاران این طرح دیدار کرد.

در این دیدار مقرر شد، طی برگزاری جلسه‌ای مشترک با شهرداری‌ها، چالش‌های موجود پیرامون انعقاد و اجرای قرارداد‌ها برطرف شود و اپراتور‌ها نیز برنامه به‌روزرسانی شده خود را ارائه کنند.

مدیر معین پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های استان بوشهر، ضمن بررسی‌های میدانی وضعیت پیشرفت پروژه، از شهر کنگان و منطقه یک بوشهر نیز بازدید کرد. با هماهنگی میان مدیران ارشد شهر کنگان و اپراتور مقرر شد تا حداکثر ۶۰ روز آینده ۴۰ کیلومتر حفاری فیبر نوری کنگان کامل می‌شود.

این گزارش حاکی است، اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری در سال جدید، در حدی است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. طبق بند پ تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و معابر خارج از شهر را حداکثر پانزده روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کنند.

با تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، تا کنون، اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۳۰ شهر کشور آغاز و یا نهایی شده و بیش از ۷ هزار کیلومتر مورد حفاری قرار گرفته است که ۷ میلیون خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

گفتنی است، با انجام موفق پروژه فیبر نوری در سراسر کشور، سرعت اینترنت به صورت صد برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود. از مزایای دیگر استفاده از فیبر نوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر