Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نقاط مثبت و ضعف وزارت بهداشت و عملکرد دولت در مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

زهره الهیان منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و متخصص بیماری های داخلی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در ارزیابی مدیریت بحران کرونا توسط دولت، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا شرایطی را در کشور ایجاد کرد که ضرورت تشکیل ستادی برای کنترل این ویروس ایجاد شد، چرا که در چنین شرایطی نحوه عملکرد باید به گونه ای باشد که مدیریت بحران به طور جدی و موثر مانع شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا شود، از این جهت عملکردی که وزارت بهداشت تاکنون داشته مثبت و قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: از طرف دیگر بسیج ملی مبارزه با کرونا با کمک بسیج جامعه پزشکی و نیروهای داوطلب تشکیل شده که این نیز تجربه موفقیت آمیزی است که کمک جدی در جهت غربالگری بیماران و افراد مبتلا داشته است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم عنوان کرد: در حال حاضر مشکل جدی در مراکز درمانی وجود ندارد و تجهیزات و امکانات لازم و تخت‌های بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به بیماران فراهم شده که از این جهت هم عملکرد وزارت بهداشت قابل قبول است.

الهیان با بیان اینکه در زمینه مدیریت ویروس کرونا انتقادی نیز به دولت وارد است، گفت: دولت باید شرایط قرنطینه را قبل از آغاز سال جدید و پیش از شروع سفرهای نوروزی ایجاد می‌کرد، ولی متاسفانه با تاخیری در ممنوعیت سفرها و با افزایش تردد در شهرها با انتشار ویروس کرونا مواجه شدیم که این شرایط را سخت‌تر کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: در این جهت یک تاخیری را در روند عملکد دولت و شخص آقای روحانی مشاهده می‌کنیم که بهتر بود شخص رئیس جمهور نظرات علمی و کارشناسی را در ارتباط با همه‌گیری کرونا و همچنین تجربیات موفق جهانی مانند کشور چین را مد نظر قرار می‌داد، اما مواجه شدیم با مقاومت شخص رئیس جمهور نسبت به ایجاد شرایط قرنطینه و محدودیت تردد که این نقطه ضعف بزرگی به شمار می‌آید.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: در مجموع عملکرد نظام سلامت کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کشورهای غربی بهتر و موثرتر بوده و از طرف دیگر کمک نیروهای داوطلب و مردمی و خیریه که با تولید ماسک و خدمت‌رسانی به بیماران در بیمارستان‌ها و همچنین مشارکت نیروهای مردمی و بسیج در طرح غربالگری از نقاط مثبتی است که به اعتراف سازمان بهداشت جهانی این عملکرد موفق می‌تواند به یک الگو برای کشورهای دیگر تبدیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که گروه‌های سیاسی در شرایطی همچون بحران کرونا چه نقشی دارند؟ گفت: در شرایطی که بحرانی اینچنین گریبان‌گیر مردم و کشور می‌شود، همه ظرفیت‌ها باید به کمک بیاید و در راستای خدمت‌رسانی و کاهش معضلات و مشکلات صرف شود و در این راستا بهتر است گروه‌ها، احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد در مسیر خدمت‌رسانی، ظرفیت خود را معطوف کنند تا ان‌شاءالله  بتوان موفق از این شرایط بیرون آمد.

الهیان همچنین بیان داشت: احزاب و گروه‌های سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد که بدنه اجتماعی دارند و به عنوان تشکل مردمی به شمار می‌آیند با بسیج امکانات از ظرفیتشان در مسیر کنترل اوضاع و محدود کردن ویروس کرونا، استفاده کنند.

روحانی: 4میلیون تُن کالا وارد کشور خواهد شد/ کرونا ممکن است تا ماه‌های آینده یا تا پایان سال باشدپرداخت 75 هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کروناجهانگیری: باید تیم‌هایی برای رفع تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا تشکیل شوددیدگاه‌های فاضلی و کرونای خودتحقیری/ دغدغه‌ ایران یا عقده از ایران؟

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا زهره الهیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا زهره الهیان وزارت بهداشت ویروس کرونا زهره الهیان منتخب مردم تهران وزارت بهداشت ویروس کرونا خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر