Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، گروه هشت نفره سران دموکرات در کنگره آمریکا طی نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، به او درباره اقدام نظامی علیه ایران یا هر اقدام دیگری که منجر به درگیری شود، هشدار دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی.بی.اِس»، این گروه از سران کنگره - که گزارش‌های سطح بالای اطلاعاتی از دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی آمریکا دریافت می‌کنند - طی نامه‌ای در تاریخ ۲۷ مارس به ترامپ هشدار دادند که پیش از هر اقدام علیه ایران، با کنگره مشورت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه که به رؤیت شبکه سی.بی.اِس رسیده، با اشاره به گزارش‌های اخیر در برخی رسانه‌ها مبنی بر آماده شدن پنتاگون برای حمله به برخی اهداف در عراق، هشدار می‌دهد که دولت ترامپ قانوناً موظف است سران کنگره را درباره هرگونه تنش‌زایی نظامی در جریان بگذارد.

این نامه توسط چهره‌های برجسته‌ای از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و «مارک وارنر» معاون کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا امضا شده، آمده است.

در این نامه خطاب به ترامپ آمده است: «جدای از مسائل دفاع از خود، قانون اساسی آمریکا شما را ملزم می‌کند که پیش از اجرای اقدام نظامی یا اقداماتی که منجر به جنگ شود، با کنگره مشورت کنید».

سران دموکرات کنگره آمریکا همچنین با اشاره به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دستور ترامپ، تصریح کردند که دولت ترامپ تا کنون نیز به بخش زیادی از الزامات قانونی خود عمل نکرده است.

این نامه بعد از آن نوشته شده که روزنامه «نیویورک‌تایمز» چند روز پیش نقشه پنتاگون برای حمله به جنبش مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق عضو سازمان «الحشد الشعبی» را افشا کرد.  

کد خبر 497289 برچسب‌ها ایران و آمریکا آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا