Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بحران استان قزوین پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث را عاملی مهم در جهش تولید دانست و گفت: اقدام به موقع در پیشگیری از حوادث باعث می‌شود تا بسیاری از هزینه‌های صرف شده در حوزه تولید به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: دولت سالانه میلیاردها تومان در بخش خسارت حوادث از جمله سیل، زلزله و سیلاب هزینه می‌کند در صورتی که با پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم و به موقع می‌توان هزینه‌های یاد شده را به بخش صنعت، تولید و در نهایت اشتغال انتقال داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، به‌عنوان مثال در خسارت‌های خشکسالی و سیلاب سال‌های ۹۷ و ۹۹  قزوین دولت به ترتیب یک هزار ۸۱۰ میلیارد و یک هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان خسارت به این استان تخصیص داد.

مهدیخانی یادآور شد: به طور حتم در حوزه بحران با پیش‌بینی و پیشگیری می‌توان ضمن جلوگیری از وقوع بسیاری حوادث و هزینه کرد آن، در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و گردشگری شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف بود.

این مسؤول بحران با بیان اینکه کشاورزان نیز با انجام تمهیدات لازم مثل بیمه کردن محصولات خود با مبالغ اندک می‌توانند ضمن جلوگیری از هزینه کرد دولت در این بخش، به سایر حوزه‌ها از جمله صنعت کمک کنند، گفت: وقتی سیلاب و یا آفتی گریبان محصولات کشاورزی را بگیرد که فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند، متاسفانه بخشی از سرمایه‌های دولت و کشور باید جهت جبران، به آن سمت هدایت شود.

مدیرکل بحران استان قزوین اضافه کرد: برای تحقق شعار سال که به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده باید مسایل پیش‌بینی و پیشگیری را جدی بگیریم و کارها و وظایفمان را نیز طوری انجام دهیم تا با وقوع هر بحرانی به مقابله و یاد در نهایت بازسازی نرسیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بحران سیل حوادث جهش تولید پیشگیری پیش بینی و پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم