Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جناح‌ها و گروه‌های سیاسی عراق با طرح انتقادات علیه برهم صالح مخالفت خود را با انتخاب عدنان الزرفی به نخست وزیری این کشور نشان می‌دهند. تاریخ انتشار: 13:28 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۵۹۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گزارش‌ها از عراق حاکی از ادامه مخالفت گروه‌ها و جناح‌های سیاسی این کشور با نخست وزیری «عدنان الزرفی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهم ترین تحولات عراق در ساعات گذشته عبارتند از:
*تعلیق سه ماهه مجوز فعالیت رویترز در عراق:
دولت عراق اعلام کرد مجوز فعالیت خبرگزاری «رویترز» را در این کشور به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآورده و این خبرگزاری را ۲۵ میلیون دلار جریمه کرده است.
علت این اقدام، انتشار اخبار نادرست در مورد تعداد مبتلایان به کرونا در عراق اعلام شده است. رویترز ادعا کرده بود دولت عراق با پنهانکاری از ارائه آمار درست مبتلایان به کرونا خودداری می‌کند.
*انتقاد فراکسیون الفتح از برهم صالح:
«میثاق ابراهیم الحامدی»، نماینده ائتلاف «الفتح» در اظهاراتی اقدام «برهم صالح»، رئیس جمهور را در انتخاب عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه برخلاف قانون اساسی خوانده و مورد انتقاد شدید قرار داد. طبق قانون اساسی عراق، نخست وزیر می‌بایست از بین اعضای بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی انتخاب شود. این در حالی است که الزرفی از بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی انتخاب نشده است.
«عدی شعلان ابو الجون»، دیگر نماینده ائتلاف الفتح نیز انتخاب الزرفی را برای نخست وزیری تداوم بحران سیاسی در عراق خوانده و از رئیس جمهور خواست فرد دیگری را مامور تشکیل کابینه کند.   بیشتر بخوانید: ابهام در وضعیت تشکیل کابینه در عراق
*ادامه عملیات ضد داعش توسط حشدالشعبی
گروه مقاومت مردمی «حشدالشعبی» که در روز‌های گذشته با مشارکت ارتش و پلیس عراق عملیات پاکسازی استان «دیاله» را آغاز کرده، امروز عملیات پاکسازی منطقه نفتی در جنوب «خانقین» در شرق استان دیاله را با موفقیت به انجام رساند.
*پایان مذاکرات الزرفی با احزاب اهل سنت عراق
«ریاض المسعودی»، معاون ائتلاف «سائرون»، امروز اعلام کرد عدنان الزرفی مذاکرات خود را با سران جناح‌های سیاسی اهل سنت به پایان برده و قصد دارد به زودی مذاکرات با سران جناح‌های دیگر را آغاز کند.
*رشد شیوع کرونا در عراق
از عراق خبر می‌رسد تاکنون ۷۷۲ نفر از شهروندان این کشور به کرونا مبتلا شده اند. ضمن این که ۵۴ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
فرماندهی عملیات بغداد شب گذشته اعلام کرده بود ۸۸۴۵ نفر از ناقضان ممنوعیت تردد را دستگیر کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق عراق عادل عبدالمهدی عدنان الزرفی جناح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور