Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@08:34:08 GMT

این اشتباهات موهایتان را پیر می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۰۸۴۵

به گزارش ایلنا، همه ما روزانه کار‌هایی رو برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام میدهیم، اما گاهی ممکن است این کار‌ها فقط باعث آسیب دیدن مو‌ها بشه و در صورت تکرار آن، ممکنه خیلی زود با ریزش مو، آسیب دیدگی موها، از بین رفتن درخشش مو و حتی پیر شدن مو‌ها مواجه بشید!

برای اینکه زیبایی و سلامت مو‌ها به بهترین شکل ممکن حفظ بشه لازم هست با برخی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از مو‌ها آشنا بشید و با عدم تکرار این اشتباهات، بهترین و مناسب‌ترین مراقبت رو از موهایتان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخش با اشتباهات روزانه مربوط به مراقبت ازمو‌ها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

استفاده از شانه نامناسب برای مو

شانه‌های پلاستیکی یکی از بدترین مدل‌های شانه هستند و نباید از این سبک از شانه‌ها برای مو استفاده کرد! پلاستیک به راحتی در لابه لای مو‌ها گیر میکنه و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی مو‌ها میشه. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه‌های چوبی و یا برس‌هایی هستند که از موی گراز ساخته شده اند.

شستن مو‌ها به صورت روزانه

شستن روزانه مو‌ها یکی دیگه از اشتباهاتی هست که باعث پیر شدن مو و آسیب دیدن مو‌ها میشه. بهترین توصیه این هست که مو‌ها رو ۲ تا ۳ بار در هفته شست و شو بدید و از یک شامپوی ملایم برای این کار استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از شامپو‌های بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن داره و کمک میکنه تا مو‌های سالم تری دشات هباشید.

کشیدن و بستن مو‌ها در پشت سر

اگرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت‌ترین مدل مو‌ها برای خانوم هاست، اما این مدل مو مضرات خیلی زیادی برای مو‌ها به همراه داره. هنگامی که مو‌ها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می‌شوند، فشار زیادی به فولیکول‌های مو وارد میشه و باعث ریزش مو‌ها میشه. پس بهتره این مدل مو رو خیلی کم استفاده کنید و در عوض موهاتون رو رها بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

استفاده زیاد از شامپو خشک

شامپو خشک اگرچه خیلی سریع میتونه چربی مو‌ها رو بطرف کنه، اما یکی از بدترین محصولات برای مو هست و باعث بسته شدن منافذ پوست سر میشه و به همین دلیل توصیه میشه استفاده از شامپو خشک رو محدود کنیدو فقط در مواقع ضروری از این محصول استفاده کنید.

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک برای مدل دادن به مو‌ها

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگه از اشتباهاتی هست که باعث آسیب دیدن مو‌ها میشه و به تدریج سلامت و زیبایی مو‌ها رو از بین میبره. استفاده از موس مو و محصولات سبک‌تر که دارای حاصیت نرم کنندگی و تقویت کنندگی برای مو هستند میتونن جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشند.

گذراندن مدت زمان طولانی در زیر نور خورشید

مو‌ها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به مو‌ها وارد شود. اشعه‌های نور خروشید خیلی سریع و راحت تار‌های مو رو خشک میکنه و باعث تغییر در رنگ مو‌ها میشه. بهترین کار این هست که در روز‌های آفتابی و زمان‌هایی که قرار هست مدت زمان طولانی در بیرون از منزل و زیر نور افتاب باشید حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از مو‌ها استفاده کنید.

استفاده روزانه از ابزار‌های حرارتی برای حالت دادن به مو‌ها

اگر عادت داردی هر روز با استفاده از سشوار یا اتومو موهاتون رو حالت دار یا صاف کنید باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خودشون رو از دست خواهند داد! این ابزار‌های گرم شونده باعث خشک و شکننده شدن مو‌ها میشن و توصیه میشه خیلی کم و محدود از این وسایل استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سلامت پیری موی سر استفاده کنید برای مو مدل مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و مناطق دور از ساحل نیمه‌غربی تنگه هرمز خبر داد و اعلام کرد که از اواخر وقت سه‌شنبه ۲۹ اسفند تا اواخر وقت در روز دوم فروردین ماه، شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بیش از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق فراساحلی خواهیم بود. همچنین احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای نیز در این مناطق وجود دارد.

همچنین در اثر این مخاطره جوی خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را توصیه کرده است.

این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح زرد از افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا در ساحل تا ۱.۵ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر از صبح سه‌شنبه ( ۲۹ اسفند) تا پنجشنبه (۲ فروردین) خبر داد و اعلام کرد: این شرایط جوی روز سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل را توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885608

دیگر خبرها

  • جلال چراغپور: خطر بازیکن «جدید» تیم ملی جدی است/ اشتباهات جام ملت‌ها را بپذیریم
  • خطر بازیکن «جدید» تیم ملی جدی است/ اشتباهات جام ملت‌ها را بپذیریم
  • این ویتامین به کاهش کمر درد کمک می‌کند
  • هشدار هواشناسی برای این استان‌ها
  • جدال مغزها در فوتبال برزیل؛ سلسله اشتباهات و گل به خودی مدافع تومبنس مقابل کروزیرو / فیلم
  • اشتباهات‌ نابخشودنی در خانه‌تکانی
  • توضیح باشگاه بایرن‌مونیخ درباره مصدومیت هری کین
  • مدل FAB در فروش؛ از بزرگترین اشتباهات فروشنده ها
  • مهمترین اشتباهات رژیم لاغری
  • جنجال شبیه‌سازی حمله اتمی روس‌ها به آمریکا؛ از کجا شروع میشه؟ | فیلم