Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@01:16:50 GMT

مرگ ۲۴ نفر را در آذربایجان‌شرقی بر اثر مصرف الکل

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۱۶۵

مرگ ۲۴ نفر را در آذربایجان‌شرقی بر اثر مصرف الکل

استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: مصرف الکل در این استان طی روزهای گذشته تعداد ۲۴ نفر را به کام مرگ برد.

محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع مسمومیت های ناشی از مصرف الکل در استان را ۲۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه این تعداد بروز مسمومیت، دلایل فرهنگی در جامعه دارد که به دلیل ناآگاهی های بهداشتی و درمانی افراد را دچار مشکلات جسمانی کرده و هزینه های سنگینی به بخش مهمی از امکانات درمانی کشور و استان وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۲۰۰ مسموم ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی، تعداد ۷۸ نفر به علت شرایط وخیم خود از دستگاه های تنفسی و درمانی ویژه بیماران کرونایی استفاده کرده اند که این رقم در شرایط حاد کنونی ضربه ای به سیستم درمانی به شمار می رود.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان برای شناسایی افراد دخیل در تهیه و تولید مواد الکلی، گفت: این افراد توسط نهادهای مزبور شناسایی و با افراد متخلف به شدت برخورد شده است.

وی یکی از دلایل اصلی عدم تداوم صدمات و تلفات ناشی از مصرف الکل در آذربایجان شرقی را اقدامات و برخوردهای پلیس و دادگستری استان دانست و افزود: بر همین اساس طی روزهای اخیر افزایش آماری در این زمینه نداشته ایم.

استاندار آذربایجان شرقی میانگین مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در کشور طی روزهای اخیر را ۱۰ درصد اعلام کرد که این رقم در استان پایین تر از متوسط کشوری است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: الکل آذربایجان شرقی کرونا ناشی از مصرف الکل آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه