Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:12:18 GMT

بوشهری‌ها با وجود کرونا نیازمندان خون را تنها نگذاشتند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۳۸۶

بوشهری‌ها با وجود کرونا نیازمندان خون را تنها نگذاشتند

نرگس عبیدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براثر شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه‌ها و ذخایرخونی در این استان بتدریج کاهش یافت.

وی با تاکید براینکه اهدا خون باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود، بیان کرد: در11 فروردین ماه جاری ذخایر خون بسیار پایین آمد که با توجه به فراخوان منتشر شده و تلاش فعالان اجتماعی و مجازی و استمداد از مردم نوع دوست استان با همت قشرهای مختلف از جمله ورزشکاران، هنرمندان و اهدا کنندگان میزان ذخایر خونی استان تقویت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی اضافه کرد: با حضور بموقع مردم در پایگاه‌های انتقال خون و خونگیری از آنان میزان ذخایر این استان افزایش یافت و توانستیم پاسخگوی نیاز بیمارستانی باشیم اما از آنجایی که عمر فرآورده‌های خونی کم است هفته آینده هم این نیاز تکرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم. 

مدیرانتقال خون استان بوشهر گفت: از 11 تا 14 فروردین ماه جاری 600 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها این استان مراجعه و از این شمار 510 نفر موفق به اهدا شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در کنار 500 بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر بیماران سرطانی در حال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون دارند و افرادی که دچار سانحه می‌شوند به طور مستمر نیاز به خون احساس می‌شود.

عبیدی از همه افرادی که اهدای خون کردند، کسانی که امکان اهدا نداشتند و همیار ما در اطلاع رسانی بودند و کسانی که با اهدای کمک‌های بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و سایر اقلام ما را یاری رساندند قدردانی کرد.

وی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آنها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

عبیدی افزود: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه http://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شود تا آلودگی به صفر برسد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر انتقال خون زایمان شاخص ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پایگاه های انتقال خون پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این برنامه ابراز داشت: این برنامه با حضور خانواده‌های بوشهری و برپایی موکب‌های مردمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ از میدان المپیک به طرف میدان شهید «رئیسعلی دلواری» به همت ستاد مردمی بوشهری‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرای طرح نور ابراز داشت: ۲۵ فروردین‌ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان «طرح نور» در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی خدوم انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6097386

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • معلم‌های سیروان و سرمشق دستگیری از نیازمندان