Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیل بین‌المللی فوتبال گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از لیگ‌ها فیفا دخالتی در قراردادهای بازیکنان و باشگاه‌ها ندارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در شرایطی که شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های ورزشی دنیا و حتی تعویق مسابقات المپیک توکیو شده، مسابقات لیگ‌های داخلی بسیاری از کشورها نیز به حالت تعلیق درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان با توجه به اینکه بسیاری از لیگ‌ها به تعلیق در آمده و حتی ادامه لیگ و نیمه کاره ماندن آن هم معلوم نیست، بسیاری از باشگاه‌های بزرگ جهان اقداماتی را برای توافق با بازیکنانشان برای پرداخت مطالبات آنها در شرایط تعطیلی انجام داده‌اند.

غلامرضا رفیعی وکیل بین‌المللی فوتبال در مورد شرایط پرداخت مطالبات بازیکنان در شرایط تعطیلی لیگ‌های کشورهای مختلف گفت:

این موضوع تابع تعیین و تکلیف در مورد سه مساله است. اول اینکه آیا بازیکنان و مربیان با باشگاهی که در استخدامشان هستند، در خصوص دستمزد یا حق الزحمه آنها تا زمانی که شرایط قهری و ویژه فعلی (کرونا) ادامه دارد، توافقی انجام دهند یا خیر؛ فیفا هم توصیه‌اش به طرفین قرارداد یعنی بازیکنان و مربیان و باشگاه‌ها این است که به توافقی در این خصوص برسند.

وی افزود:

موضوع دوم در صورتی است که طرفین قرارداد به توافقی دست نیابند. در این مورد فیفا در سند راهنمایی که منتشر کرده، صراحتا اعلام کرده که صلاحیت دخالت در مورد موضوع را ندارد و فدراسیون های عضو و قوانین ملی کشورها با توجه به قواعد عمومی قرادادها صالح به رسیدگی می‌باشند زیرا قوانین داخلی هر کشور نسبت به کشوری دیگر متفاوت است اما فیفا پیشنهادش این بود که اکر یکی از طرفین قرارداد به ویژه باشگاه‌ بخواهد به دلیل شرایط کرونا(فعلی)، قرارداد را معلق کند، به طور حتم ترتیباتی را در خصوص حق‌الزحمه‌ای که در دوران تعلیق به مربیان و بازیکنان پرداخت خواهد کرد و نیز حمایت‌های پزشکی و درمانی ارائه خواهد، بیاندیشد. به عبارتی دیگر اگر باشگاهی قصد داشت از قواعد حقوقی و قراردادی برای تعلیق قرارداد با مربیان و بازیکنان استفاده کند، بازیکن و مربی به طور کامل در ایام تعلیق به خصوص از حیث دستمزد به حال خود رها نشود. برای مثال حداقل حقوق و دستمزد به مربیان و بازیکنان پرداخت شود. البته این پیشنهاد فیفا است اما مقررات مربوط به تعلیق قراردادهای کار در هر کشوری تابع قوانین داخلی همان کشور بوده که اگر کارفرما قصد داشت قرارداد را به دلیل شرایط اضطراری، به خاطر شرایط تعلیق کند، تکلیف حقوق، حداکثر تداوم مدت تعلیق چند ماه است و اگر شرایط منجر به تعلیق ادامه پیدا کند، روابط فی‌مابین بازیکنان و مربیان با باشگاه چگونه تعیین تکلیف خواهد شد. این موضوع به طور حتم تابع قرارداد مربیان و بازیکنان با باشگاه و نیز قوانین ملی هر کشوری تعیین و تکلیف خواهد شد.

وکیل بین‌المللی فوتبال اضافه کرد:

موضوع سوم در مورد امکان استفاده بازیکن و باشگاه از شرط حق فسخ قرارداد می‌باشد. یعنی یکی از طرفین یا دو طرف به موجب قرارداد یا قانون ملی دارای حق خاتمه دادن به قرارداد باشند و این حق در زمان بروز شرایط قهری به طور قانونی به یکی از طرفین یا هر دو طرف اهدا شده باشد. این موضوع نیز تابع مفاد قرارداد طرفین و قوانین ملی حاکم بر قرارداد است و فیفا در خصوص موضوع تکلیفی را برای طرفین قرارداد مقرر نکرده و در این موضوع دخالتی نخواهد کرد. موضوع حائز اهمیت این است که فیفا به گونه‌ای حق فدراسیون‌های ملی و سازمان‌های لیگ ملی را به رسمیت شناخته که خاتمه فصل را با توجه به شرایط فعلی تمدید نمایند و به همین ترتیب تاریخ شروع فصل نقل و انتقالات را نیز تمدید و بر همین اساس تاریخ دیگری را برای شروع فصل جدید یا بعدی تعیین کنند.

رفیعی گفت:

این موضوع در مورد بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در لیگ ایران نیز صدق می‌کند و قرارداد منعقد شده مابین طرفین تابع مقررات حاکم بر کشور محل خدمت یعنی ایران است.

وی تاکید کرد:

بنابراین بازیکنان و مربیان اگر با باشگاه‌ها توافق نکنند، با دو فرض تعلیق قرارداد تا زمان رفع شرایط ویژه(کرونایی) و یا با امکان فسخ یکی از طرفین یا هر دو طرف قرارداد بر اساس قرارداد و قوانین ملی حاکم بر آن مواجه خواهند بود. توجه داشته باشید که فیفا خود اعلام کرده که صلاحیتی برای دخالت در مقررات تک تک کشورها ندارد و آن را تابع قرارداد و قوانین ملی کشورها در زمینه حقوقی دانسته است.

ایرنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کرونا وکیل بین المللی بازیکنان بازیکنان دستمزد بازیکنان غلامرضا رفیعی کرونا وکیل بین المللی ویروس کرونا وکیل بین المللی فوتبال مربیان و بازیکنان بازیکنان و مربیان طرفین قرارداد قوانین ملی یکی از طرفین باشگاه ها لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

منچستریونایتد تنبیهی برای سرمربی هلندی خود در نظر گرفته است.

طرفداری | پس از گذراندن فصلی ناموفق، اریک تن هاخ بابت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا جریمه می شود.

به گزارش ESPN هلند، منچستریونایتد فصلی دور از انتظارات هیئت مدیره و هواداران را سپری می کند. در ابتدای فصل سران منچستریونایتد در هدف گذاری خود کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را حتمی می دانستند اما اکنون این اتفاق دور از انتظار است زیرا این تیم در رده هفتم قرار دارد و فاصله شانزده امتیازی با رده چهارم و منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان، قابل توجه است. با توجه به این مسئله و این که تنها در صورت وقوع یک معجزه منچستریونایتد سهمیه لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد، اریک تن هاخ با کاهش دستمزد خود مواجه می شود.

اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، اتفاقی که می توان گفت قطعی است، با کاهش 25 درصدی دستمزد خود مواجه می شود. البته گفتنی است که منچستریونایتد پس از این فصل ناموفق، به دنبال فردی مناسب برای جانشینی اریک تن هاخ و قطع همکاری با این سرمربی هلندی است. گرت ساوتگیت، روبرتو دزربی، توماس فرانک و گری اونیل گزینه های احتمالی منچستریونایتد هستند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا