Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس سنای پاکستان امروز طی بیانیه‌ای برای لاریجانی آرزوی بهبودی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،دفتر «محمد صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان امروز با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اظهار کرد: رئیس مجلس سنا ضمن آرزوی بهبودی برای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران، با ملت این کشور همسایه مسلمان به دلیل شیوع کرونا ابراز همبستگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در این بیانیه آمده است: مردم پاکستان در این لحظات دشوار در کنار برادران ایرانی خود هستند و از مبارزه آنان علیه بیماری مرگبار کرونا کاملاً حمایت می‌کنند. 
رئیس مجلس سنای پاکستان کرونا را بحران جهانی دانست و همکاری جمعی برای مقابله آن را اجتناب ناپذیر خواند و از جامعه جهانی خواست تا به وضعیت دشوار ملت ایران ناشی از شیوع این بیماری توجه کند. 

سنجرانی گفت: ما از طرف مردم، دولت و پارلمان پاکستان نگرانی خود را از دریافت خبر ابتلای‌ رییس مجلس شورای اسلامی به بیماری کرونا ابراز و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسئلت داریم. 
«سلیم ماندوی والا» نائب رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در پیام جداگانه ای از خبر ابتلای علی لاریجانی به کرونا عمیقاً ابراز تاسف کرد و گفت: ما برای بهبودی رئیس مجلس ایران دعاگو می کنیم. 
وی در این پیام علی لاریجانی را دوست صمیمی مردم پاکستان توصیف کرد و افزود: ما از تلاش‌های دولت و ملت ایران برای غلبه بر بحران کرونا آگاه هستیم و به رغم مشکلات زیاد پیش روی ایران، اقدامات این کشور را تحسین برانگیز می‌دانیم. 
ماندوی والا با قدردانی از مساعی دولت جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از زایران پاکستانی و تسهیل در فرآیند برگشت آنان به پاکستان، از جامعه جهانی خواست تا برای نبرد با کرونا همکاری مشترک را در دستور کار قرار دهد. 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا مجلس سنای پاکستان رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

به گزارش ایسنا، سید محمدصادق قنادزاده در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مذاکرات تجارت آزاد ایران و پاکستان آغاز شده، اظهار کرد: در این رابطه چهار دور مذاکره انجام شده و قبل از سفر اخیر رئیس جمهور هم بخشی از مذاکرات پیش رفته و تبادل لیست و سند انجام شده است. در حال حاضر منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تجارت آزاد با پاکستان سال جاری اجرا شود و گفت: همه کشورها از تولید داخل خودشان حمایت می‌کنند. پاکستان هم به صادرات محصولات کشاورزی و نساجی خود اهمیت می‌دهد. به طور کلی تجارت آزاد کار ساده‌ای نیست اما دو کشور تمایل دارند.

قنادزاده با بیان اینکه مواقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا به مجلس ارسال شده، تصریح کرد: سایر کشورها هم تا پایان بهار مصوبه مجلس خود را خواهند گرفت و ما هم امیدواریم تا پایان مجلس فعلی این موضوع در مجلس ما هم به نتیجه برسد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تجارت ترجیحی بین ایران و پاکستان در حال انجام است، گفت: پاکستان کشور بزرگی است و با توجه مرز مشترک ظرفیت همکاری بالایی بین دو کشور هست.

به گفته وی در حال حاضر دو کشور برای رسیدن به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری هدف‌گذاری کردند. همچنین در سند ۵ ساله همکاری دو کشور دیده شده که تجارت ایران و پاکستان تا سال ۱۴۰۳ به ۵ میلیارد دلار برسد.

تجارت بیش از ۲.۵ میلیارد دلاری غیررسمی با پاکستان

قنادزاده بابیان اینکه یکی از مشکلات تجارت دو کشور تجارت غیررسمی است، تصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.چرا که تجارت رسمی دو کشور حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، اما اگر تجارت غیررسمی هم مصاحبه شود حداقل دو برابر این رقم است. در مجموع هدف گذاری شده در کوتاه مدت تجارت دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی درباره تجارت ایران و قاره آفریقا نیز اظهار کرد: قاره آفریقا ۱۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد. بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و غیره می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیئت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیئتی وارد نشده، تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی درباره واردات گوشت‌ از آفریقا نیز گفت: در حال حاضر گوشت گرم از کنیا به صورت منظم و هفته‌ای دو تا سه بار انجام می‌شود. واردات گوشت گرم از آفریقای جنوبی و تانزانیا هم به زودی شروع می‌شود. یکی از باکیفیت‌ترین گوشت‌ها، گوشت آفریقا است. حجم‌ واردات هم متنوع است و از ۷۰ تا ۸۰ تن در روز شروع شده و نوسان داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد