Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ارسلان کاظمی در مصاحبه با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال گفت: نسل طلایی بسکتبال با قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا، نشان داد در ایران نیز استعداد داریم و می‌توانیم از آسیا هم فراتر برویم. تاریخ انتشار: 18:00 - 15 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۶۴۶

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، ارسلان کاظمی در مصاحبه با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در خصوص موضوعات مختلف صحبت‌هایی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی که چندین سال در تیم ملی ایران حضور داشته شماره‌های ۱۴ و ۴۱ را بر تن کرده است. شاید این یک عدد معمولی باشد، اما با این وجود ارسلان دلایل خاص خودش را از انتخاب این شماره دارد. او در مورد انتخاب این شماره‌ها عنوان کرد: وقتی بچه بودم و در تیم‌های جوانان بازی می‌کردم، همیشه شماره ۹ را می‌خواستم، زیرا مایکل جردن شماره ۹ را می‌پوشید.   سرانجام ارسلان وقتی در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ در ایران حضور پیدا کرد، لباس شماره ۹ را به تن کرد. با این حال، او مجبور شد شماره دیگری انتخاب کند. وی گفت: من تصمیم گرفتم شماره ۱۴ را انتخاب کنم، زیرا هیچکس آن را نمی‌خواست و من می‌خواستم آن را بپوشم.   ارسلان با اشاره به انتخاب شماره ۱۴ در اورگن گفت: فکر می‌کنم من نقش خود را در ایالات متحده انجام دادم؛ به همین دلیل بود که شماره ۱۴ را پوشیدم.   کاظمی و خانواده‌اش در سن ۱۶ سالگی فرصتی بدست آوردند و از آن استفاده کردند. او وقتی به ایالات متحده رفت و مصمم بود که خود را به عنوان چهره بسکتبالی معرفی کند.   کاظمی درباره تفاوت بازی در آسیا و ایالات متحده گفت: سرعت و پیشرفت در ایالات متحده با سایر کشورها بسیار متفاوت است، همانطور که می‌بینید همین حالا بازی‌ها هم کاملاً تغییر کرده است. وقتی من در دانشگاه بازی می‌کردم، زیاد فرصت بازی کردن به من نمی‌رسید.   با وجود اینکه یک دهه است که کاظمی در سطح بین‌المللی برای ایران بازی می‌کند، ولی هنوز زیاد در جام باشگاه‌های آسیا به میدان نرفته، به نحوی که فقط ۱۵ بار در جام باشگاه‌های آسیا بازی کرده، اما میانگین ۱۱.۳ امتیاز و ۸.۶ ریباند در هر بازی از خود بر جای گذاشته است، وی در خصوص این مورد افزود: یکی از بهترین بازی های من در نیمه‌نهایی سال ۲۰۱۷ مقابل نماینده کره بود. من واقعاً از آن بازی لذت بردم و با برد در آن دیدار به فینال رفتیم.   کاظمی در طول دوران حرفه‌ای خود در بسکتبال، چه زمان بازی در آمریکا و چه در سایر مسابقات، با بازیکنان بسیاری روبه‌رو بوده است. البته با این وجود تعداد زیادی از حریفان وی در آسیا بوده‌اند، او در خصوص این مسئله گفت: بازیکنان چینی خوب هستند، هر چند که منظور من وانگ ژیژی و یی جانلیان بوده است. همچنین یکی دیگر از بازیکنانی که از بازی مقابل او لذت بردم، فادی الخطیب لبنانی بود، زیرا هنگامی که من جوان‌تر بودم، او را دوست داشتم. وقتی ۱۶ ساله بودم او را برای نخستین بار برای دریافت روادید به دبی دیدم.   کاظمی اعتراف کرد: من قصد دارم از یائومینگ، حامد حدادی و سپس صمد نیکخواه‌بهرامی، فادی الخطیب و مهدی کامرانی به عنوان بازیکنان مورد علاقه خودم نام ببرم. همچنین بازیکن ششم من، یی جیانلیان خواهد بود، زیرا خارج کردن او از ترکیب دشوار است و یکی از بهترین بازیکنان آسیا محسوب می‌شود؛ بنابراین این پنج بازیکن اصلی من و یی نیز بازیکن نیمکت‌نشینم خواهد بود.   وی درباره تأثیر نسل حامد حدادی، صمد، مهدی کامرانی و دیگران بر وی گفت: این نفرات با قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، به ما نشان دادند که در ایران نیز استعداد داریم و اگر سخت تلاش کنیم، برای ما ممکن است در آسیا مدال بگیریم و حتی فراتر برویم.   وی گفت: بدیهی است المپیک برای هر ورزشکاری بالاترین سطح است. من نتوانسته‌ام در المپیک بازی کنم، بنابراین این یکی از اهداف اصلی من بوده است.

کاظمی در خصوص آرزوی خود در سال میلادی گفت: آرزوی من این است همه چیز برای همه بهتر شود، زیرا می‌بینم که مسئله کرونا به خصوص برای اقتصاد بسیار گران تمام شده است. بیشتر بخوانید: یک ایرانی در جمع برترین شوتزن‌های تاریخ بسکتبال آسیا کاپ

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیبا ارسلان کاظمی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: در نیمه دوم خوب نبودیم و حتی می‌توان گفت اصلا بازی نکردیم، پیروزی غیر ممکن شد و به بازیکنان استراحت دادیم.

مهران حاتمی پس از شکست تیمش برابر طبیعت تهران در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: در نیمه دوم خوب نبودیم و اواخر کوارتر به نتیجه رسیدیم که به بازیکنان خود استراحت دهیم، چون می‌دانستیم امکان بازگشت به بازی وجود ندارد.

‌وی افزود: می‌توان گفت در نیمه دوم اصلا بسکتبال بازی نکردیم، اشکالات زیادی داشتیم که باید روی آن تمرکز کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن تاکید کرد: دوشنبه روز دیگری خواهد بود و نمایش بهتری خواهیم داشت. 

سینا فتحی، مربی تیم بسکتبال طبیعت تهران نیز پس از پیروزی مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: نیمه اول تمرکز کمتری روی بازی داشتیم، هم در دفاع و هم در حمله این شرایط وجود داشت، حتی در کوارتر نخست که بازی را بردیم به این دلیل بود که ذوب‌آهن از موقعیت‌های خود استفاده نکرد. 

او ادامه داد: در نیمه دوم خیلی آماده بودیم و تمرکز کافی وجود داشت، در مرحله قبل ۵ بازی انجام دادیم و فشار زیادی بر روی تیم وجود داشت اما خوشحالم توانستیم به بازی برگردیم و برنده شویم. 

فتحی تصریح کرد: ما در مرحله قبل در حالی‌ موفق به صعود شدیم که بازی نخست را باخته بودیم، بنابراین برد اول ما در این مرحله با وجود این که بسیار روحیه‌بخش است اما نمی‌تواند تضمین‌کننده صعود باشد. 

مربی تیم طبیعت گفت: باید در بازی‌های بعدی نیز نمایش خوبی را ارائه دهیم، دو تیم در سطحی هستند که بازی در خانه یا خارج از خانه به اندازه‌ای که تصور می‌شود بر روی نتیجه اثرگذار نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا