Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:46:01 GMT

افق سیاست گذاری اقتصادی رهبر معظم انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۱۱۳

افق سیاست گذاری اقتصادی رهبر معظم انقلاب

لازمه تحقق شعار راهبردی و بسیار مهم که نجات اقتصاد کشور و در سایه آن تضمین رفاه مردم را در بر دارد، باور به ممکن بودن آن و تلاش برای تحقق آن است.

خبرگزاری شبستان __ یاسوج: «بهروز نرمابى» سال ۱۳۹۹ از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جهش تولید نامگذاری شد. این پیام راهبردی، همه مسئولین، دست اندرکاران حوزه‌های اقتصادی و بخش‌های مرتبط را در یک مأموریت مهم و اساسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازمه تحقق این شعار راهبردی و بسیار مهم که نجات اقتصاد کشور و در سایه آن تضمین رفاه مردم را در بر دارد، باور به ممکن بودن آن و تلاش برای تحقق آن است.

رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی (در رسانه ملی) ضمن تبریک سال جدید به رسم سال های گذشته، سال جدید (۱۳۹۹) را سال جهش تولید نام گذاری کردند.

مسئله تولید ملی بسیار مهم و همان گونه که استحضار دارید، معظم له سال های گذشته را با عناوین که طرح تولید ملی در اولویت باشد نام گذاری کردند.

افق سیاست گذاری اقتصادی رهبری و تأکید ویژه معظم له بر تولید ملی سال (۱۳۹۹) را سال جهش تولید نام گذاری کردند و تاکيد ویژه معظم له برای تولیدات ملی (جهش تولید)

به نیکی علم و اطلاع دارید، جمهوری اسلامی ایران در نقطه ی جغرافیایی استراتژیک و دارای منابع، مصالح و ذخایر گسترده بوده، یک درصد جمعیت دنیا را شامل می شود و دارای هفت درصد منابع و معادن دنیا و دارای منابع انسانی متعهد و کارآمد غنی است.

همسایگی با بیش از (۱۵) کشور و ارتباطات گسترده در تمام سطوح و ابعاد با کشورها و همچنین از شمال به دریای خزر و جنوب دریای خلیج فارس و عمان .. ایران اسلامی در مرکز ثقل این هستی و در شاه راه این گیتی قرار دارد.

یکی از راه های علمی برون رفت از اقتصاد وابسته به نفت، مالیات.. در اولویت قرار دادن طرح و برنامه #جهش_تولید است.

کارهای اساسی باید صورت گیرد با برنامه‌ ریزی و زمان بندی مشخص برای برگشت کارخانه ها، صنایع و طرح های اقتصادی و ... که دچار رکود شده و دارای مشکلات عدیده مالی هستند، باید با همکاری دولت (به ویژه بانک مرکزی) و مجلس شورای اسلامی طرح های مذکور به چرخه ی تولید باز گردند.

متاسفانه برخی منابع و صنایع در کشور وجود دارند که یا نیمه استفاده یا از ظرفیت آنها به کلی استفاده نمی شود که ضرورت دارد بخش خصوصی و دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی و با نظارت قوه قضائیه از آنها  استفاده و به ظرفیت آنها افزوده شود.

طبق داده ها؛ برخی منابع با ارزش این کشور خام فروشی می شوند (نفت، گاز، معادن و ...) با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، نخبگان علمی و شخصیت های صاحب نظر و تبدیل منابع ذکر شده به مواد و کالاهای با ارزش، قطعا خودکفایی حاصل شده و درصد قابل قبولی ارزش افزوده برای کشور خواهد داشت.

جهش تولید باید اولویت مجلس یازدهم باشد.
جهش تولید باید اولویت تمام دستگاه های اجرایی باشد.
جهش تولید باید اولویت تمام نخبگان و دلسوزان ایران اسلامی باشد.

چرا باید جهش تولید را جدی بگیریم؛ کاهش فوق شدید درآمدهای نفتی و محدودیت های ارزی (کاهش صادرات و واردات) کاهش ارزش پول ملی، خروج شرکت های خارجی از کشور و بسیاری مشکلات اقتصادی دیگر ...

ایمان دارم با عزم راسخ دستگاه های اجرایی، نخبگان و شخصیت های وابسته در این راه به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید نام گذاری سیاست گذاری نفت مالیات اقتصاد جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • هنرمندانی که از غزل رهبر معظم انقلاب استقبال کردند
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز