Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@01:24:28 GMT

یک کاروان نظامی ترکیه وارد سوریه شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۳۹۱۴

یک کاروان نظامی ترکیه وارد سوریه شد

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز گزارش کرد یک کاوران نظامی ترکیه‌ای متشکل از ۳۵ خودروی نظامی وارد سوریه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،  وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، امروز گزارش کرد یک کاوران نظامی ترکیه‌ای متشکل از ۳۵ خودروی نظامی وارد سوریه شده است.

به گزارش دیدبان، این کاروان از طریق گذرگاه مرزی «کفرلوسین» (شمال سوریه) وارد شده است و به سمت مواضع ترکیه در «ادلب» (شمال غرب) در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدبان همچنین گزارش کرد که از زمان آغاز آتش‌بس جدید ۲۲۲۵ خودروی نظامی به اضافه هزاران سرباز ترکیه‌ای وارد سوریه شده است.

ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه (۱۵ اسفندماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد دو طرف بر سر برقراری آتش‌بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده‌اند؛ اما از آن زمان گروه‌های تروریستی قریب به ۴۰ بار آتش‌بس در ادلب را نقض کردند.

ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند که در طول بزرگراه M4 سوریه یک کریدور امنیتی به عمق شش کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

دیدبان همچنین نوشت که مجموعا تعداد کامیون‌ها و خودروی‌های نظامی ترکیه‌ای که از روز دوم ماه فوریه تاکنون وارد منطقه کاهش تنش شده  به بیش از ۵۶۳۰ می‌رسد و این کاروان‌ها شامل تانک، نفربر، خودروی زرهی و کابین‌های نگهبانی متحرک و ضدگلوله هستند و با خود رادارهای نظامی حمل می‌کنند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوریه ترکیه دیدبان حقوق بشر سوریه کاروان نظامی نظامی ترکیه وارد سوریه ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟