Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمالک حسینی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چنین وضعیتی را با توجه به تداوم عدم پذیرش جدید در مراکز ماده ۱۶ و آزاد کردن برخی از افرادی که پیش از این در این مراکز پذیرش شده بودند، مرخصی دادن به تعدادی از زندانیان که بخشی از آنان معمولا از طرف خانواده پذیرش ندارند یا بی‌خانمان هستند،  پیش‌بینی می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براین اساس پیگیری‌هایی کردیم که به جای تعطیلی مراکز ماده ۱۶، اقدامات لازم برای بالابردن وضعیت بهداشتی آنها انجام بدهند، همان طور که ما گرمخانه‌ها را تعطیل نکرده و اقدامات بهداشتی و مراقبتی را ارتقا دادیم و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به بیماری کرونا نداشتیم.

حسینی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از معتادان که در بیرون از مراکز ماده ۱۶ هستند، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بر طبق سخنان رئیس پلیس مواد مخدر تهران، هفت هزار نفر از معتادان متجاهر از مراکز ماده ۱۶ ترخیص شدند و حدود پنج هزار نفر هم قرار بوده در طرح نوروزی جمع‌آوری شوند که حدود ۱۲ هزار نفر مجموع این افراد است و آمار دقیقی نداریم که چند درصد از زندانیان چنین وضعیتی را دارند.

وی بیان کرد: برخی از افراد مراکز ماده ۱۶ پس از تعطیلی مراکز، نزد خانواده‌های خود می‌روند و بخش عمده‌ای از آنان که مصرف‌کننده حرفه‌ای مواد مخدر هستند دوباره به پاتوق‌های قدیمی خود همچون شوش، خلازیر و سه راه افسریه بازگشتند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مذاکراتی برای ساماندهی وضعیت معتادان با نیروی انتظامی داشتیم، اظهارداشت: آنان نیز دغدغه دارند، فردی در این وضعیت پیش آمده قصور نداشته، براساس توصیه‌های وزارت بهداشت در زمان شیوع کرونا برای جلوگیری از انتقال این بیماری میان معتادان در مراکز ماده ۱۶ تصمیم گرفته شد این مراکز پذیرش جدید نداشته باشند و حتی بعدها افرادی که پذیرش شده بودند نیز آزاد شدند.

حسینی پیشنهاد داد: با توجه به شرایط پیش آمده ستاد کرونا و مراجع ذی‌صلاح در این تصمیم تجدید نظر بکنند و ضمن ارتقای سطح مراقبتی و بهداشتی مراکز ماده ۱۶، اجازه بدهند، دوباره جذب در این مراکز صورت بگیرد و نیروی انتظامی نیز کار خودش را انجام بدهند و اگر طبق پیش‌بینی‌ها تا دو ماه آینده درگیر کرونا باشیم، وضعیت پیش آمده برای مردم خطراتش خیلی بیشتر از این بیماری می‌تواند باشد.

افزایش ۴۹ درصدی در گرمخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه آمار پذیرش در گرمخانه‌های تهران در ۱۵ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته، گفت: بخشی از این افزایش مربوط به شرایط شیوع کرونا، افرادی که پیش از این در مراکز ماده ۱۶ بودند و یا زندانیان بی‌خانمان است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گرمخانه‌ها به صورت کف ۴هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد، افزود: در حال حاضر ۲هزار و ۴۰۰ تفر در گرمخانه‌ها پذیرش می‌شوند، در صورتی که پیش‌بینی ما برای فرودین ماه، حدود یکهزار و ۴۰۰ تفر بود حتی در پیک زمستان، ۲ هزار و ۲۰۰نفر پذیرش داشتیم.

حسینی بیان کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا، سعی می‌کنیم ضمن آموزش مسائل ایمنی و بهداشتی و ارائه ماسک و بسته‌های بهداشتی به مددجویان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، افراد به صورت فشرده در گرمخانه‌ها پذیرش نشوند، هر چند در مراکزی که پذیرش بیش از ظرفیت تخت‌هاست، چالش‌هایی پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ نفر در گرمخانه‌ها مشکوک به کرونا شناسایی شدند، افزود: این افراد از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند اما هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا اعلام نشد و موارد مشکوک علایمی مانند سرماخوردگی و تب بالا داشتند که تحت درمان قرار گرفتند، اگر مددجویان مبتلا به سرماخوردگی شدید باشد، در اتاق‌های ایزوله گرمخانه‌ها نگهداری می‌شوند و پس از بهبودی به اتاق‌های اصلی بازگردانده می‌شوند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: طی مذاکره با ستاد مبارزه با مواد مخدر، قرار بود مراکز بهاران با ظرفیت ۲هزار نفر را بازسازی و دوباره فعال کنیم و در شرایط فعلی در صورت تامین اعتبار از سوی دولت می‌توانیم این مراکز را برای نگهداری از افراد بی‌خانمان و معتادان آزادشده از مراکز ماده ۱۶ اختصاص دهیم.

حسینی گفت: گشت‌های فوریت‌های اجتماعی در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده و به صورت دوره‌ای و یا از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ در مناطق اعلام شده و به خصوص در مناطق پرخطر، حضور پیدا می‌کنند، اگر موردی باشد و افراد خودشان تمایل داشته باشند، گشت‌ها، آنان را به گرمخانه‌ها منتقل می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از معتادان مصرف‌کننده حرفه‌ای مواد مخدر هستند و برای حضور در گرمخانه‌ها مقاومت می‌کنند و با چالش‌هایی در این زمینه مواجهیم، نگران همکارانمان هستیم که با وجود کار دشوار، تنها و در معرض خطر هستند، ما تنها افرادی را می‌توانیم پذیرش کنیم که داوطلبانه درخواست داشته باشند، به اجبار نمی‌توانیم آنان در مراکز پذیرش کنیم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: تاکنون بودجه‌ای از سوی دولت و سازمانی برای پیشگیری و مراقبت از کرونا به شهرداری اختصاص داده نشده است.

توزیع روزانه ۲۰۰ پرس غذای گرم در گودهای زباله گردی

حسینی با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرس غذای گرم و بسته‌های بهداشتی، به کودکان کار در گودهای زباله‌گردی توزیع می‌شود، گفت: این طرح از ۲۲ اسفند۹۸ با همکاری انجمن‌های مردم نهاد و تامین مالی شهرداری آغاز شده و تاکنون بیش از ۵هزار غذا و بسته بهداشتی در این مناطق توزیع شده است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: کمک و رسیدگی به وضعیت کودکان کار جزء وظایف شهرداری نیست و تنها براساس مسئولیت اجتماعی این کار را انجام می‌دهیم و تاکنون هیچ کمک و اعتباری از هیچ نهادی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از حضور معتادان در شرایط شیوع کرونا و تاکید بر حضور شهروندان در خانه برای مبارزه و جلوگیری از انتقال این بیماری در فضای مجازی منتشر شده و واکنش‌هایی را از سوی مسئولان و فعالان اجتماعی در پی داشته است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه کشور را درگیر کرده براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
کودکان کار، زباله گرد و افراد آسیب دیده بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا معتادان متجاهر شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معتادان متجاهر شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی ویروس کرونا معتادان متجاهر شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران سرپرست سازمان رفاه گرمخانه ها مراکز ماده ۱۶ شیوع کرونا مواد مخدر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ حسین قربانی؛ برای در امان ماندن از خطرات تردد از عرض خیابان و یا استفاده از حمل و نقل عمومی شهروندان تهرانی مجبور هستند از پل‌های مکانیزه استفاده کنند تا به مقصد برسند.

ساعت حوالی یک ظهر است پیرزنی که به آرامی قدم برمیدارد به یکی از پل‌های مکانیزه می‌رسد که هنگام مشاهده پله برقی خاموش این پل آهی از نهادش بلند می‌شود، اما مجبور است ارتفاع بلند این پله برقی را طی کند تا به آن سوی خیابان برسد و آرام آرام قدم روی پله می‌گذارد و خودش را بالا می‌کشد و زیر لب حرف‌هایی می‌زند و از این وضعیت گلایه می‌کند در گوشه دیگری از شهر مادری با کالسکه خودش را به پل مکانیزه می‌رساند تا به آن سوی خیابان برود، اما پله برقی خاموش این پل مجبورش می‌کند کودکش را بر روی دستانش به بالا ببرد، اما نگاه ملتمسانه او انتظار کسی را می‌کشد تا کالسکه کودکش را تا آن سوی پل حمل کند این تنها گوشه‌ای از مشاهدات در خیابان‌های پایتخت است که مشکلاتی را بر عبور مرور شهروندان ایجاد کرده است.

یکی از مطالبات همیشگی شهروندان از مدیریت شهری حل مشکل پله برقی‌های خاموش در شهر است که سال گذشته مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهر تهران گفته بود ۵۰۰ یونیت پله برقی در پایتخت وجود دارد که این ناوگان پله برقی قدیمی و از سال ۸۳ نصب شده است و تعداد زیادی از این پله‌ها نوسازی نشده است.

علی‌رغم اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت پله برقی‌های خاموش سطح شهر، اما همچنان این مشکل در برخی از پل‌های مکانیزه ادامه دارد و باعث ایجاد اختلال در تردد مردم شده است.

اواخر سال ۱۴۰۲ و همزمان با بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران گلایه‌های متعدد مردم از این موضوع به شورای شهر تهران رسید و اعضای این شورای با رأی خود مدیریت پل‌های مکانیزه را به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران سپرده و بودجه نگهداشت پل‌ها را نیز از سازمان زیباسازی کسر و به بودجه معاونت فنی و عمرانی اضافه کردند.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گلایه به حق مردم تهران در خصوص خرابی پله‌برقی برخی پل‌های مکانیزه را از ایام پایانی سال گذشته در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص با معاونت خدمات شهری و معاونت ترافیک شهرداری تهران ظرف دو هفته گذشته برگزار شده است گفت: همزمان موضوع انتقال حقوقی وظیفه مدیریت پل‌های مکانیزه به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری شده که در شرف انجام است، اما در این مدت موضوع رها نشده بود بلکه پیگیری‌ها از پیمانکاران و تولید کنندگان انجام شده است.

حق‌بین گفت: مسئله خرابی پله‌برقی‌ برخی پل‌های مکانیزه تهران در چند بخش بررسی و پیگیری می‌کنیم که در بخش اول ۶۰ یونیت جدید است که باید جایگزین پله‌های برقی فاقد کارایی شوند و اولین پروژه در بزرگراه شهید چمران و محدوده گیشا در حال اجرا است به صورتی که پل جمع‌آوری شده و پل جدید با شکل جدید ظرف دو هفته آینده نصب خواهد شد.

وی افزود: این رویه برای ۵۹ یونیت دیگر ظرف چهار ماه آینده دنبال خواهد شد و تاکید شده که این کار با سرعت بالاتری انجام و ظرف سه ماه به پایان برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات در دست اجرا تعداد کمتری از پله‌برقی‌های شهر خاموش باشند گفت: برخی از پل‌های مکانیزه اساساً کارایی ندارند با هماهنگی معاونت ترافیک شهرداری و پلیس راهور باید جمع‌آوری یا تبدیل به رمپ شوند که با طرح‌های جایگزین و آرام سازی معابر این امکان فراهم خواهد شد و تعدادی از پل‌های مکانیزه ممکن است حذف شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری