Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی در دولت نجات ملی یمن از پیشروی ارتش تحت امر این دولت در استان مأرب و بازپس‌گیری مناطقی در این استان از نیروهای منصور هادی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردم یمن (وابسته به دولت نجات ملی مستقر در صنعاء) مناطقی را در غرب استان مأرب آزاد کردند.

علی العماد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه (۱۵ فروردین) گفت که نیروهای دولت نجات ملی در این استان موفق شده‌اند، بلندی‌های غرب مأرب را طی عملیاتی از نیروهای منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و عربستان‌نشین یمن پس‌بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه خبری «یمن پرس» نوشت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات گسترده‌ شدیدی را امروز در جبهه‌های «المخدره» و «نجد العتق»، «‎هیلان» و «صرواح» آغاز کرده‌اند.

این وبگاه مدعی شد که ارتش تحت امر منصور هادی موفق به دفع این حملات شده است.

به رغم درخواست سازمان ملل از طرف‌های یمن برای متارکه جنگ در شرایط شیوع کرونا و احتمال سرایت آن به یمن، نیروهای ائتلاف سعودی و منصور هادی، به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته حمله کرده و موفق شده بودند، مناطقی را اشغال کنند.

از منابع غیررسمی ولی نزدیک به دولت نجات ملی یمن نیز خبر می‌رسد که ارتش این کشور به مواضع متجاوزان موشک بالستیک شلیک کرده است که هنوز این خبر تأیید نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن مأرب ارتش یمن ارتش و کمیته دولت نجات ملی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل‌زده
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند