Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:03:03 GMT

تمرینات مغزی، راهی برای مقابله با آلزایمر

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۴۴۷۷

تمرینات مغزی، راهی برای مقابله با آلزایمر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد سعادت نیا، با اشاره به اینکه بیماری‌هایی مثل سکته‌های مغزی، کمبود ویتامین‌ها و ضربه به سر می‌تواند باعث اختلال شناختی شوند، اظهارکرد: چیزی که مشخص است این است که آلزایمر در سنین بالا و با افزایش سن رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه آلزایمر معمولاً در سنین ۶۰ تا ۶۵ سال اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: براساس آمار جهانی در میان افراد مسن بالای ۶۰ سال، از هر ۴ نفر، یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود، همچنین آلزایمر زمینه ژنتیکی هم دارد و ابتلا به آن در سنین پایین ارثی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص مغز و اعصاب افزود: نوعی از درمان‌ها وجود دارند که می‌توانند پیشرفت آلزایمر را کند کنند و علائم بیماری را بهبود ببخشند.

وی با تأکید بر درمان ناتوانی‌های شناختی، تصریح کرد: تمریناتی که توجه، حافظه، تمرکز و مهارت‌های شناختی را افزایش می‌دهد باعث کند شدن روند بیماری می‌شود.

سعادت‌نیا با بیان اینکه طبق مطالعات، کسانی که فعالیت‌های مغزی بیشتری داشته‌اند نسبت به سایر افراد کمتر به آلزایمر مبتلا شده‌اند و یا بیماری آن‌ها شدت کمتری داشته است، ادامه داد: مطالعات زیاد و صحبت کردن به چندین زبان باعث تقویت مغز می‌شود که ابتلا به آلزایمر را کمتر و یا علائم بیماری را محدودتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه، آمار دقیقی از شیوع آلزایمر در ایران وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه آلزایمر در سطح جهان در حال افزایش است که دلیل آن پیری جمعیت و افزایش طول عمر افراد است.

یک متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر لزوم مدیریت استرس، افزود: تغذیه سالم می‌تواند در عدم بروز اختلالات شناختی مؤثر باشد، همچنین مطالعه کتاب، تمرینات ریاضی، حل سودوکو و آموزش زبان‌های متعدد می‌تواند راه حلی برای جلوگیری از آلزایمر باشد.

وی با بیان اینکه ورزش کردن هم می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر مؤثر باشد، ادامه داد: مصرف سبزیجات، ویتامین‌ها و سبزیجات در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر تأثیر دارد، همچنین بیماری‌های فشارخون، چربی خون و قند باید کنترل شوند و مصرف دخانیات ترک شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلزایمر متخصص مغز و اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟