Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی مرکز مشاوره غیر حضوری و رایگان برای کاهش آسیب‌های روانی ناشی از کرونا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه پیامدهای روانی و اجتماعی حوادث و بلایا پس از فروکش آن حوادث خود را نمایان می‌کنند لذا با کمک شهرداری کرمانشاه این مرکز راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: هدف از مشاوره و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا و حوادث غیر مترقبه کمک به گروه‌های آسیب پذیر و واکنش‌های افراد پس از حوادث است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان، خاطر نشان کرد: در این شرایط مشاوران می‌توانند با مداخله و مشاوره اجتماعی آلامی برای دردهای مردم باشند.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: طی جلسه مشترک با شهرداری و جبهه فرهنگی انقلاب قرار شد چند نفر از مشاورانی که در امور خانواده تخصص دارند را جهت ارائه مشاوره اسلامی بکارگیری کنیم.

وی گفت: در طرح مشاوره تلفنی تحت عنوان «چتر آرامش» به صورت تلفنی خدمات مشاوره غیر حضوری و رایگان به شهروندان کرمانشاهی ارائه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه مشاوره از اقدامات مهم و حائز اهمیت برای حفظ سلامت و پایداری خانواده است، عنوان کرد: این مشاوران امین مردم هستند و افرادی هستند که به میدان آمده‌اند تا پس از شکست کرونا زندگی مردم با مشکل مواجه نشود.

وی خاطر نشان کرد: اگر ارتباط با مشاورین در زندگی مردم‌نهادینه شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این مرکز با هدف مقابله با ویروس کرونا و کاهش استرس و اضطراب و همچنین مشکلاتی که ممکن است با یکجا نشینی برای افراد به وجود بیاید فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس همشهریان می‌توانند با شماره‌های ۳۸۳۷۰۸۱۹ و ۳۸۳۷۰۸۱۷ در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ با مشاوران تماس حاصل کنند.

کد خبر 4891450

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام احمدی شهرداری کرمانشاه ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی سیلاب طرح غربالگری شهرکرد گرگان روز طبیعت سال جهش تولید بارش باران ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: ۲۱ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود ۷۹ درصد برای پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس‌ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت‌های اجتماعی) ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6094920

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند