Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:11:06 GMT

ساخت ۵۰ اثر مجازی از جاذبه های گردشگری قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۰۸۱

ساخت ۵۰ اثر مجازی از جاذبه های گردشگری قزوین

خزائلی گفت: به منظور بازدید مجازی هموطنان از آثار و جاذبه های گردشگری و تاریخی قزوین، ۵۰ اثر مجازی ساختیم که این اثرها شامل ویدئو، کلیپ و تصاویر مختلف بود که برخی چند ۱۰۰ هزار بازدید داشت.

«علیرضا خزائلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: ما برای نوروز ۹۹ تدارک بسیاری را دیده بودیم و جلسات مختلفی هم برای این منظور برگزار شد تا نوروز ۹۹ را میزبان هموطنان در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر خواب را در اقامتگاه های رسمی و ۳ میلیون نفر بازدید از جاذبه های گردشگری داشتیم ولی با توجه به شیوع کرونا امسال پذیرش گردشگر ما به صفر رسید.

 

وی عنوان کرد: ما امیدواریم با فروکش کردن شیوع بیماری کرونا و مبارزه موثر با این بیماری، همه کشور به ویژه استان قزوین، میزبان خوبی برای هموطنان در تعطیلات پیشرو باشیم.

 

خزائلی اعلام کرد: به منظور بازدید مجازی هموطنان از آثار و جاذبه های گردشگری و تاریخی قزوین، ۵۰ اثر مجازی ساختیم که این اثرها شامل ویدئو، کلیپ و تصاویر مختلف بود که ۱۰۰ تصویر را منتشر کردیم.

 

وی توضیح داد: برخی از این موارد چند ۱۰۰هزار بازدید داشت که در واقع این پویش با دستور وزیر میراث فرهنگی راه افتاد و کماکان ادامه دارد و ما نمی خواهیم گردشگران این جاذبه ها را فراموش کنند تا بعد از رفع این مشکل، رونق صنعت گردشگری را داشته باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در خصوص گراند هتل تصریح کرد: یکی از اقدامات سال گذشته، آغاز مرمت گراند هتل بود که امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری استان تبدیل شود تا گردشگران بتوانند از آن بازدید داشته و در آن اقامت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به نمایش الواح هخامنشی در قزوین اظهار کرد: مقرر بود که ۸۰ قطعه از الواح هخامنشی که از آمریکا به ایران بازگردانده شده در نوروز ۹۹ در قزوین به نمایش گذاشته شود که با توجه به تعطیلی موزه ها این امر محقق نشد و ان شاالله بعد از غلبه بر این ویروس و بازگشایی موزه ها نمایش این الواح را خواهیم داشت.

 

خزائلی گفت: موضوع کرونا موضوعی است که کل دنیا را درگیر کرده است و همه دستگاه های اجرایی در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستند زیرا این ایام اوج مبارزه و پیشگیری از شیوع این بیماری است از همین رو به لحاظ گردشگری در صفر مطلق هستیم و این بیماری ضرر هنگفتی برای تأسیسات گردشکری به وجود آورد که امیدواریم بتوانیم بخشی از این ضرر را جبران کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در ادامه با اشاره به ثبت بین المللی ۲ اثر تاریخی قزوین خاطر نشان کرد: از معدد استان هایی هستیم که لیاقت این را داریم، اثر ثبت شده بین المللی داشته باشیم ولی این امر تاکنون محقق نشده است، برای این منظور ۲ پرونده داریم که یکی بحث قلعه و منطقه الموت است که ثبت یونسکو اسلامی کنیم و ان شاالله بعد از غلبه بر بیماری این پرونده را تکمیل خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: پرونده دیگر بازار صنایع دستی سعدالسلطنه است که دنبال این هستیم در شورای جهانی صنایع دستی آن را ثبت کنیم و همچنین امیدواریم کاروانسرای درون شهری سعدالسلطنه قزوین را هم ثبت جهانی کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی قزوین فضای مجازی گردشگری جاذبه های گردشگری میراث فرهنگی استان قزوین صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد عرب با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان به ضرورت دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارشان پی برده‌اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال بازاریابی از برنامه‌ها و اولویت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک است.

به گفته وی برگزاری دوره‌های دیجیتال بازاریابی در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقه‌مندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه‌اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی  کنند که با استقبال خوبی مواجه شد.

عرب خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک، سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی به طور کامل در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بومگردی در اصفهک است.  

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا