Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@00:14:35 GMT

واگذاری تربیت معلمان، خیانتی آشکار است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۴۳۳

واگذاری تربیت معلمان، خیانتی آشکار است

رضا حصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه فرهنگیان در شکوفایی نسل آینده به‌واسطه تربیت معلمان اظهار کرد: دولت و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری در نامه‌ای که خطاب به وزارت علوم، سازمان مدیریت و سازمان امور استخدامی داشتند، در راستای توسعه کمی و کیفی این دانشگاه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی همواره حفظ اصول اعتقادی مکتب و نظام ارزشی، فرهنگی و نگاه بلند مدت و واکاوی کلی را در سرلوحه کار خود قرار دهد، گفت: معلمان علاوه بر توانایی‌های ذاتی و کثیری که دارند، باید قدرت چگونگی انتقال درست مفاهیم علمی و درسی را نیز داشته باشند که این نیازمند آموزش در فضای متناسب با ماموریتشان است.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی ادامه داد: ماموریت انسان‌سازی که در تعالیم اسلامی نیز هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند و سخن در رابطه با اهمیت و نگاه اصولی به تعلیم و تربیت معلم بسیار است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده شاکله شخصیتی افراد در کارگاه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، گفت: تعلیم و تربیت در سنین پایین که قلب، فکر و گاها حتی عقاید کودکان را به شکل دلخواه مربیان و معلمان در آورده و زان پس سخت می‌توان از آموخته‌های پیشین رهایی یافت اهمیت پرورش معلمان را نشان می‌دهد. پس محرز است توجه ویژه به تربیت معلمان نیز نباید نادیده انگاشته شود و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است.

حصاری با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در سال‌های اخیر به کرات شاهد بی‌مهری‌ها و ضربات مهلک به بدنه آموزش و پرورش از مسئولان بوده‌ایم. اما مسئولان باید بدانند که واگذاری امر تربیت معلم یا به دیگر معنی حراج تربیت معلم خیانتی آشکار است و در ایام آتی منتظر ععذخواهی مسئولان و دولت در امر واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور هستیم .

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت اساسی است که نمی‌توان جایگاه آن را چون سایر سازمان‌های اجتماعی، مدنی و حتی سیاسی قرار داد؛ چرا که این نهادها خود تحت تاثیر نظام تعلیم و تربیت دچار دگرگونی و تغیر می‌شود و رو به صلاح یا زوال بودنشان نیز متاثر از آن است. مسئولان با سیاسی بازی دانشگاه فرهنگیان و آینده حوزه تعلیم را خدشه‌دار نکنند.

انتهای پیام/

300 / 320 واگذاری دانشگاه فرهنگیان فروش معلمان دانشگاه فرهنگیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واگذاری دانشگاه فرهنگیان فروش معلمان دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیر عامل کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاون وزیر اموزش و پرورش در دیدار نماینده ولی فقیه در استان  کرمان گفت : رهبرمعظم  انقلاب به حوزه کودک و نوجوان وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت ویژه ای دارند در طول سالهای گذشته دست اندکاران کانون در دیدار با رهبر معظم انقلاب توصیه های پیرامون کودک و نوجوان و اهمیت کانون دریافت کردند از جمله اینکه برنامه های خلاق و پویا ویژه انها طراحی شود و در دل انها بذر ایمان کاشته شود به همین منظور استفاده ار ابزار هنر میتواند در کانون بسیار موثر باسب محور فعالیتها در کانون کتابست.
علامتی با تاکید بر پیگیری سه سیاست  از جمله  رصد وبررسی سیاست مرکز محوری  در سفر های استانی،حوزه دفاع مقدس  بطور ویژه در این استان با حضور شهدای اخیر حمله تروریستی که ثلث انها کودک و نوجوان بودند و وجود مزار مطهر سردار سلیمانی مورد توجه است و برخی فعالیتهای فرهنگی در این خصوص شروع شده و پراکندگی و پهناور بودن استان ایجاب میکند متناسب با زیست بوم استان منطقه به منطقه برنامه ریزی کنیم  که در تمام‌موارد ظرفیت روحانیت و امام‌جمعه ها بسیار اهمیت دارد.

 بگفته وی یکی از محصولات ما فیلم بچه زرنگ‌است که ایدئولوژی حب وطن حس مسئولیت دارد و سیاست دیگر ما  نوجوان‌محوریست و رمانها و فیلمهای نوجوان در دستور کار ماست.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان افزود نظام تعلیم و تربیت در انسانها به گونه ایست که مربی همه کاره نیست و نمیتواند تمام بحث تربیت را یدک بکشد بنابراین حتما باید سهمی برای متربی قائل شد یعنی  خودش پذیرش و اختیار داشته باشد ..
 وی تاکید کرد:لازم است برای تربیت گروه سنی کودک و نوجوان همه ی ظرفیتها و امکانات تعلیم و تربیت بکار گرفته شود .  

 

            

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد