Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@06:01:30 GMT

آغاز کشت چغندر قند در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۴۶۶

آغاز کشت چغندر قند در استان قزوین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت محصول چغندر قند در سطح ۳ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود در صورت تحقق برنامه کشت حدود ۱۲۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.

بنیادی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد در سال جاری شش هزار و ۲۴ ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: به ازای هر تن چغندر قند ۲ کیلو قند یا شکر به نرخ ۷ هزار و ۵۰۰ ریال و ۲۰ کیلو گرم تفاله خشک به نرخ هزار و ۲۰۰ ریال به عنوان جایزه تحویل کشاورزان می‌شود.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، در حال حاضر در سطح ۹۲۰ هکتار با ۱۸۷ نفر قرارداد کشت از سوی کارخانه قند قزوین با کشاورزان منعقد شده و ۱۵۰ هکتار هم به زیر کشت رفته است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد