Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:04:51 GMT

جزییات پویش طرح غربالگری در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۶۷۷۵

جزییات پویش طرح غربالگری در تهران

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران توضیحاتی را در خصوص پویش همگانی طرح غربالگری در شهر تهران ارائه کرد.

زینب نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اجرای طرح غربالگری کرونا که با همکاری شهرداری تهران و ستاد کرونا در تهران انجام می‌شود، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در تهران شهرداری اقدامات موثری را در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان این‌که توافقی با دکتر زالی انجام شد تا از ظرفیت شهرداری تهران برای غربالگری مردم انجام شود، اظهار کرد: همچنین جلساتی با معاونین بهداشت سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی برگزار کردیم که قرار شد در راستای هم‌افزایی با استفاده از ظرفیت خانه‌های سلامت در ۳۵۲ محله شهر تهران اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که پس از برگزاری این نشست بلافاصله به مناطق ۲۲‌گانه ابلاغ شد که در راستای غربالگری همه مردم تهران اقدام شود و برهمین اساس از آنها خواستیم که با محوریت خانه‌های سلامت سازوکاری پیش‌بینی کنند تا بتوانند از همشهریان غربالگری کنند.

نصیری با بیان این‌که بسیاری از مردم اطلاعات خود را در سامانه سلامت و سیب ثبت کرده‌اند اما در برخی مناطق نیاز به تماس و برقراری ارتباط با مردم وجود داشت، ادامه داد: برهمین اساس به شهرداران مناطق ابلاغ کردیم که در راستای غربالگری اقدامات لازم را انجام دهند که البته ابتکار عمل هر منطقه برای غربالگری ساکنان‌اش متفاوت است و ممکن است در یک منطقه مرکز ارتباطات ایجاد شده باشد و در یک منطقه دیگر ممکن است افراد به صورت دیگری فعالیت کنند.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران موافقت کرد که از بانک اطلاعاتی که در اختیار دارد در راستای غربالگری استفاده کند، اظهار کرد: بخش زیادی از معلولان، افراد دیابتی و سالمندان شهر تهران که اطلاعات آنها در خانه‌های سلامت موجود بود طی روزهای گذشته توسط همکاران‌مان با آنها ارتباط گرفته شد و آموزش‌های تلفنی به آنها ارائه شد، اما پیشنهاد کردیم از آنجایی که شهرداری به این قشر کمک کرده آماده است به افراد بهبود یافته کرونا و یا خانواده‌های داغدار نیز خدمات سلامت ارائه کند و نیازهای آنها نیز از طریق افراد داوطلب برطرف شود.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان این‌که همکاری شهرداری تهران با وزارت بهداشت برای مهار کرونا تا پایان این بیماری ادامه دارد، گفت: اما امیدواریم تا ۲۵ فروردین‌ماه سطح پوشش غربالگری شهروندان در سطح شهر تهران به نقطه بسیار مطلوب برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت