Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:52:59 GMT

هندی‌ها تصویر میکروسکوپی کرونا را منتشر کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۱۳۹

هندی‌ها تصویر میکروسکوپی کرونا را منتشر کردند

دانشمندان "شورای تحقیقات پزشکی هند"(Indian Council of Medical Research) در مطالعه اخیرشان توسط یک میکروسکوپ پرقدرت موفق به تصویربرداری از ویروس کرونا شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، حدود دو ماه است که افراد زیادی در جهان به "کووید-۱۹"(COVID-۱۹) مبتلا شده‌اند و تاکنون این ویروس جان هزاران نفر را در سراسر جهان گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال دانشمندان هندی در آخرین مطالعاتشان این ویروس مرگبار را توسط میکروسکوپ پرقدرت مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و از آن تصویربرداری کردند.

دانشمندان طی این مطالعه با استفاده از " میکروسکوپ الکترونی عبوری"(TEM)، توانستند تصویری از ویروس کرونا به دست آورند. این تصویر از نمونه سواب گلو اولین بیمار شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در هند گرفته شده است.

میکروسکوپ الکترونی عبوری یا TEM نوعی میکروسکوپ الکترونی است که در آن پرتویی از الکترون‌ها از یک نمونه فوق‌العاده نازک عبور می‌کنند و در اثر تعامل الکترون‌های عبوری با نمونه تصویر تشکیل می‌شود.

سپس تصویر بر روی یک ابزار تصویر ساز مانند یک صفحه نمایش فلورسنت، یا یک لایه از فیلم عکاسی متمرکز و بزرگنمایی شده، یا توسط یک سنسور مانند یک "دستگاه بارجفت شده"(Charge-coupled device, CCD) که نوعی حسگر تصویربرداری می‌باشد آشکار می‌گردد. میکروسکوپ الکترونی عبوری قادر به تصویربرداری با وضوح قابل توجهی بالاتر از میکروسکوپ نوری است و علت آن کوچک‌تر بودن طول موج الکترون‌ها نسبت به طول موج نور است.

دانشمندان هندی مجموعا هفت ذره "ویروس لکه دار منفی"(negative-stained virus particles) را که دارای خصوصیات ذرات کروناویروس در نمونه بودند را نیز آزمایش کردند.

تصاویر نشان دهنده این است که ویروس شکلی گرد دارد که ساختارهایی ساقه مانند از اطراف آن بیرون زده‌اند.

یافته‌های این مطالعه در مجله "IJMR" منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 هند عکس میکروسکوپی میکروسکوپ الکترونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 22 حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسول گری ایران در سوریه انجام شد، با تحلیل موجی از نظامیان ارشد کشورهای مختلف درباره تبعات نظامی و امنیتی‌اش همراه شده است. در همین راستا ژنرال جی دی بکشی سرلشکر ارتش هند به تحلیل و ارزیابی این حمله پرداخته که با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!