Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هادی ابوی، با انتقاد از بحث «فریزمزدی» کارگران گفت: کارگران با مشکلات متعددی در تأمین معاش زندگی خود روبرو هستند و این مسئله می تواند تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

 وی ادامه داد: با تعیین نشدن دستمزد کارگران در سال 98، کارفرمایان سودجو بهانه پیدا کرده اند و قرارداد کارگران را تمدید نمی کنند و می گویند تا تعیین تکلیف نمی توانیم اقدامی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله به ضرر جامعه کارگری شده است. در حال حاضر هم بحث «فریزمزدی» که از سوی کارفرمایان مطرح شده است مسئله ای بیهوده است چرا که مگر هزینه های کارگران فریز شده است که دستمزد فریز شود؟

 وی نامه ای پیرامون این موضوع به وزیر کار نوشت که متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر شریعتمداری

وزیر محترم تعاون کار ورفاه اجتماعی واعضای محترم شورای عالی کار

سلام علیکم

با آرزوی سلامتی و رفع بلای ویروس کرونا

این روزها بیشترین تماس ها از سوی تشکلات کارگری وکارگران کشور در خصوص طرح مسئله "فریز مزدی" وانتقاد از طراحان آن با نمایندگان جامعه کارگری می باشد .

لذا حسب وظیفه تشکیلاتی بایستی عرض کنم مگر هزینه های معیشتی و روزمره کارگران فریز شده که مزد هم فریز شود؟

جناب وزیر می دانید که از ابتدای اسفند ماه برخی کارگران کشور اعم از صنعت و حرفه نه تنها درآمدی نداشته اند بلکه هزینه های روزمره آنان 30٪ و شاید بیشتر افزایش داشته ؛ پس محض رضای خدا هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار را برگزار و به این طرح بی خود و بدتر از ویروس کرونا پایان دهید.

جناب آقای دکتر میدانیم که در تلاش هستید به کارگران کمک کنید ولی جلوگیری از طرح اینگونه مسائل بجای دلداری به کارگری که هم کارش را از دست داده وهم هیچ درآمدی ندارد واز همه بدتر هزینه های زنده بودنش افزایش یافته قطعآ دارای ثوابی هست که مسئولین نظام منجمله جنابعالی بدنبال آن هستید.

درپایان مجدداً و به نمایندگی از جمع کثیری از کارگران کشور درخواست دارم بعنوان ریاست شورای عالی کار دستور فرمائید جلسه بدون فوت وقت تشکیل گردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق دستمزد شورای عالی کار کارگران فریز مزدی شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»

ایسنا/سمنان همزمان با روز کار و کارگر جشن بزرگ خانواده کارگری شهرداری سمنان با عنوان «سپاس کارگر» با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۶ اردیبهشت در این آیین با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر شهرداری سمنان گفت: خوشبختانه تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری و تعامل شهرداری با سایر دستگاه‌ها قابل لمس و مشاهده است.

وی به سفر دولتمردان به سمنان پرداخت و افزود: خوشبختانه مردم متدین استان سمنان با استقبال بی‌نظیر خود از رئیس جمهور باعث ثبت برگ زرین دیگری در این استان شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادسازی کاروانسرا، انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و راه ابریشم، افتتاح پل غیر هم سطح شهرک صنعتی و شهید دانشگر، واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت پیشگام بخشی از مهمترین اقدامات انجام شده طی این ۳ سال اخیر در سمنان بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: در سطح استان سمنان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و وحدت نیروهای امنیتی شاهد امنیت پایدار هستیم. خراسانیان رییس شورای شهر سمنان نیز در این جشن گفت: کارگران در مجموعه شهرداری، علاوه بر کسب روزی حلال، اهداف مقدسی در راستای خدمات دهی به عموم شهروندان دارند.

وی با اشاره به گرامیداشت مقان کارگر در سراسر جهان افزود: تفاوت نگاه دنیا با ما این است که نگاه دنیا به کارگر، نگاهی ابزاری است. رییس شورای شهر سمنان خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر قدردان زحمات کارگران خدوم شهرداری هستند و تلاش می‌شود تا با پیگیری مسائل و مشکلات این عزیزان، پاسخگوی بخشی از مطالبات بحق آنان باشیم.

دکتر حسین موسوی شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این آیین با تاکید بر نقش بی‌بدیل کارگران شهرداری در رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: یقینا اگر تلاش و همدلی و همراهی کارگران شهری با مدیریت شهری نبود، امروز شاهد اتمام پروژه‌های نیمه کاره و تغییر در ساختار و سیمای شهر نبودیم.

وی با تقدیر از زحمات خانواده کارگران شهرداری، افزود: تمامی تلاش ما در شهرداری و اولویت ما همواره بر انجام پرداختی های به‌موقع و ایجاد رفاه برای کارگران بوده است و خانواده کارگران اطمینان خاطر داشته باشند که رفع مشکلات و تامین رفاه و آرامش آنان دغدغه همیشگی مدیریت شهری و در اولویت است.

رییس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با اشاره به عضویت سمنان در مرکز بین المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ارکان موثر و تاثیرگذار در موضوع راه ابریشم، تکیه بر توان کارگران عزیز و خدوم است که انشالله از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در این آیین، از کارگران نمونه شهرداری سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل