Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:44:08 GMT

کاهش ۲۰ درصدی حوادث و حریق در شاهین‌دژ

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۷۷۶

کاهش ۲۰ درصدی حوادث و حریق در شاهین‌دژ

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ گفت: سال گذشته ۲۹۰ ماموریت توسط کارکنان این سازمان در زمینه اطفای حریق و امداد و نجات انجام شد که نسبت به سال پیش از آن ۲۰ درصد کمتر بود.

به گزارش ایمنا، مجید نوربیگی اظهار کرد: بیشترین عملیات این سازمان مربوط به اطفای حریق بوده که آتش‌سوزی منازل، مزارع و مراتع و امداد خودرویی به ترتیب بیشترین موارد این حوادث بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۵۵ فوتی در حوادث و اتقافات رخ داده در شاهین‌دژ جان خود را ازدست دادند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شاهین‌دژ با بیان اینکه آموزش افراد در نحوه مقابله با حوادث از عوامل کاهش آسیب‌های جانی و مالی است، ادامه داد: پارسال ۸۰ مورد کلاس آموزشی در مدارس و مقاطع تحصیلی مختلف برای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در راستای ایمنی، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و حوادث برگزار شد.

نوربیگی اضافه کرد: سال ۹۸ نظارت ویژه بر مراکز عمومی با تجمع بیش از ۵۰ نفر جمعیت از جمله تالارهای پذیرایی، غذاخوری‌ها، مهدهای کودک و مدارس شبانه‌روزی انجام شد که حاصل آن ارسال ۱۳ اخطاریه به این مراکز در جهت رفع عیوب و ایمن‌سازی محوطه آنها بود.

وی گفت: رعایت نکردن موارد ایمنی از جمله انشعابات غیرمجاز تجهیزات گرمایشی، نبود کپسول مناسب آتش‌نشانی و دودکش‌های مناسب از مهم‌ترین تخلفات دیده شده در این مکان‌ها بودند که باید مالکان نسبت به رفع و ایمن سازی آن اقدام کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ تاکید کرد: اغلب ورودی‌های مدارس شاهین‌دژ نیز به گونه‌ای است که امکان ورود خودروهای آتش‌نشانی در مواقع ضروری و انجام مانور وجود ندارد که باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

نوربیگی با بیان اینکه این سازمان در شاهین‌دژ تنها دارای یک ایستگاه است، اظهار کرد: روستاهای حوزه این شهرستان به دلیل مسافت طولانی و سخت‌گذر بودن راه دسترسی آنها امکان خدمات‌دهی در مواقع اورژانسی وجود ندارد و براین اساس ضروری است روستاییان نسبت به مقابله با آتش‌سوزی آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی عنوان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۲۵ این شهرستان به ثبت می‌رسد که بیشتر تماس‌های مزاحم در زمان تعطیلی مدارس بوده و موجب اختلال و مشغول شدن خط‌های تلفن ثابت ۱۲۵ می‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌وژ گفت: عملیات ضد عفونی سطح شهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی آموزش دیده در نقاط مختلف این شهر به صورت مستمر در حال انجام است.

منبع:ایرنا

کد خبر 417343

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند مدیریت شهری آتش نشاني شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد

تسنیم نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران از گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران اعلام کرد: ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو داخل گل و لای ناشی از ریزش زیادی از حجم آب و گل و لای به خاطر بارش باران به آدرس انتهای بزرگراه شهید خرازی، ابتدای ورودی خیابان اردستانی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

 

وی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: مشاهده می‌شود 3 دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزاد، یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام وی ام در گل و لای گرفتار شده بودند که البته سرنشینان پیش از گرفتار شدن از خودروها خارج شده بودند اما حجم گل و لای باعث شده بود که خودروها به حالت نیم واژگون دربیایند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری منطقه خودروها خارج و به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد و حوالی ساعت 5 بامداد محل  به  نیروهای شهرداری تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت