Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا برخی واحد‌ها خط تولید خود را تغییر و برخی نیز میزان ظرفیت تولیدشان را افزایش دادند گفت: یک شرکت تولید کیت‌های سرطانی، با دستیابی به فرمولاسیون محلول ضدعفونی کننده برپایه غیر الکل، روزانه ۳۰۰۰ لیتر محلول تولید می‌کند و قرار است در آینده میزان تولید خود را دو برابر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اودر ادامه به فعالیت یک واحد دانش بنیان در زمینه تولید ماسک ان ۹۹ اشاره و افزود: ماسک‌های تولیدی این واحد قابلیت فیلتر کردن ریزترین ذرات آلاینده تا سه دهم میکرون را دارد و خوشبختانه این واحد روزانه ۶ هزار ماسک ان ۹۹ تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید ماسک دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی